جمعه، 31 فروردین 1403

140 پرونده شهید سلامت تعیین تکلیف شد/ انتخاب و معرفی شهدا برعهده وزارت بهداشت است

140 پرونده شهید سلامت تعیین تکلیف شد/ انتخاب و معرفی شهدا برعهده وزارت بهداشت است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که در پروسه تبدیل وضعیت خانواده شهدای سلامت، این بنیاد در آخرین مرحله قرار دارد؛ گفت: انتخاب و معرفی شهدا صرفا بر عهده وزارت بهداشت بوده و تاکنون 140 پرونده در این بنیاد تعیین تکلیف شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در جلسه مشترکی که با حضور دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ، دکتر فتاحی معاون انتظامی ؛ دکتر حبیبی معاون اجتماعی و دکتر کرمانپور مدیر کل روابط عموی نظام پزشکی با سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان و حاجی آبادی مدیر کل روابط عمومی این بنیاد برگزار شد؛ در خصوص مشکلات خانواده های شهدای سلامت و روندرسیدگی به پرونده های آنها در بنیاد شهید بحث و تبادل نظر انجام شد.

در ابتدا دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی به بیان مشکلات خانواده شهدای سلامت از لحظه خاکسپاری تا مشکلات مالی و بیمه آنان پرداخته و اظهار کرد: ضمن پاسداشت مقام شامخ این عزیزان که در راه خدمت رسانی به بیماران جان خود را از دست دادند؛ از بنیاد شهید درخواست دارم تا روند رسیدگی به پرونده های شهدای سلامت با سرعت بیشتری انجام شود .

وی افزود: خانواده های شهدای سلامت با معضلات متعددی دست به گریبان هستند که این وضعیت می تواند در روحیه و خستگی کادر درمان تاثیر بگذارد ، لذا رفع معضلات این خانواده ها سبب روحیه دادن به کادر درمان نیز می شود.

در ادامه اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به آئین نامه موجود در خصوص شهدای سلامت بیان کرد: دستور این که چه کسی شهید محسوب شود توسط رهبر معظم انقلاب صادر می شود که خوشبختانه در پاسخ به نامه دکتر نمکی وزیر بهداشت مبنی بر شهید محسوب شدن کادر درمان در راه مقابله با این بیماری؛ مقام معظم رهبری موافقت نمودند .

وی تصریح کرد : بنیاد شهید آمادگی خود را برای تشکیل پرونده اعلام نمود اما بخشنامه اولیه تاکید بر این داشت که صرفا کارکنان بخش دولتی شهید محسوب می شوند و آئین نامه برای اصلاح مورد بررسی قرار گرفت و در فاز دوم کسانی که در بخش های خصوصی به درمان بیماران پرداخته و در اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست دادند نیز جزوشهدای خدمت محسوب شدند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 241 پرونده به بنیاد شهید ارجاع داده شده که در کمیته مشترک بنیاد شهید ، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت مورد بررسی های لازم قرار گرفته و 140 پرونده تایید شده است.مابقی پرونده ها در دست بررسی بوده و طی یکی دو جلسه آتی با توجه به سیر نزولی آمار مرگ و میر تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که انتظار داریم کل پرونده های شهدای سلامت به سرعت رسیدگی شده و تکلیف خانواده های این عزیزان مشخص شود؛ گفت: ممکن است در برخی پرونده ها اشکالاتی بوده و با آئین نامه سنخیتی نداشته باشد که قانونگذار در این مورد نیز راهکار لازم را ارائه کرده است.

وی اظهار کرد: در موارد خاص به وزیر بهداشت اختیار داده است تا پس از بررسی های لازم پرونده مورد نظر را به بنیاد شهید ارجاع دهد و موارد خاص نیز در لیست خانواده معظم شهدا قرار گیرند؛ ناگفته نماند که خود ما می پذیریم که به دلیل مطول شدن جلسات رسیدگی به پرونده های شهدای سلامت ؛ خانواده های این عزیزان با مشکلاتی مواجه شده اند و بطور جد پیگیر هستیم تا بگونه ای عمل شود که رضایت خاطر خانواده های شهدا فراهم شود.

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بنیاد شهید درپروسه تبدیل وضعیت خانواده شهدای سلامت در مرحله آخر قرار دارد؛ اذعان کرد: انتخاب و معرفی شهدای سلامت صرفا بر عهده وزارت بهداشت است.

وی یادآور شد: وضعیت پرداخت ها در بنیاد شهید به گونه ای است که برخی از رسته های پزشکی در اشل پرداختی آن قرار نمی گیرند و برای رفع این معضل نیز مقرر شده است معاونت توسعه وزارت بهداشت تصمیم گیری لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.