پنجشنبه، 30 فروردین 1403

تاجرنیا در جلسه هم اندیشی همایش جامع کشوری کرونا:

بیماری کووید 19، یکی از بزرگترین چالش های جامعه پزشکی طی یکسال گذشته بوده است

بیماری کووید 19،  یکی از بزرگترین چالش های جامعه پزشکی طی یکسال گذشته بوده است


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که بیماری کووید 19جزو مباحث جدید علم پزشکی محسوب می شود ،گفت: نحوه مواجهه با کووید 19 دارای ملاحظات مختلفی بوده و یکی از بزرگترین چالش های جامعه پزشکی در طی یکسال گذشته محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر علی تاجرنیا معاون سازمان و رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در جلسه هم اندیشی نخستین همایش جامع کشوری کرونا که امروز در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد؛  اظهار کرد : ارتقاء دانش و به روز کردن معلومات همکاران جامعه پزشکی از مهمترین مسائلی است که بر عهده سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی بوده که عمدتاً در قالب برنامه های علمی و همچنین مجلات و نشریات علمی انجام می شود.


وی ضمن اشاره به این که طی سالیان گذشته برگزاری برنامه های علمی برعهده سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی نهاده شده است؛ افزود: خوشبختانه بار بزرگی که بردوش وزارت بهداشت بوده؛به خوبی توسط این مجموعه ها انجام شده است.


وی ادامه داد: برگزاری کنگره ها و برنامه های علمی تنها فرصتی است که انجمن ها می توانند فعالیت های خود را ارائه کرده و نمودی داشته باشند.


تاجرنیا تصریح کرد : سازمان نظام پزشکی همواره این دغدغه را داشته است که این مسئله در اختیارخود انجمن ها باشد، اما در عین حال یکسری موضوعات وجود دارد که به دلیل کلی بودن نیازمند همراهی و هماهنگی همه جانبه است .


وی خاطرنشان کرد : در این راستا، نظام پزشکی در دوره های گذشته برنامه هایی مانند اخلاق حرفه ای یا مسائلی درمورد کنترل عفونت و مباحث عمومی را برگزار کرده است.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که بیماری کووید 19 از مباحث جدید حوزه پزشکی محسوب می شود؛ گفت: نحوه مواجهه با کووید 19 دارای ملاحظات مختلفی بوده و یکی از بزرگترین چالش های جامعه پزشکی در طی یکسال گذشته محسوب می شود.


وی اضافه کرد : موضوع بیماری کووید 19 علاوه بر جدید بودن از مباحث مورد نیاز جامعه پزشکی است ؛بنابراین سازمان نظام پزشکی تصمیم گرفته این موضوع را محور یک همکاری مشترک بین خود و انجمن های علمی قرار دهدتا انجمن ها متناسب با رشته خود و موضوعاتی که مطرح می کنند ، بتوانند یک همایش کشوری بزرگ را راه اندازی کنند.


تاجر نیا یادآور شد: این موضوع با توجه به اهمیت و همچنین جنبه عمومی بودنش، بستر مناسبی برای یک همکاری مشترک است.
انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.