پنجشنبه، 30 فروردین 1403

در اعتراض به سخنان رئیس سازمان غذا و دارو

تجمع شمار زیادی از درمانگران اعتیاد کشور در مقابل سازمان نظام پزشکی

تجمع شمار زیادی از درمانگران اعتیاد کشور در مقابل سازمان نظام پزشکی
حاضران در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی اعتراضات خود به برخی تصمیمات مطرح شده در این حوزه و سخنان اخیر رییس سازمان غذا و دارو را بیان کردند

تجمع درمانگران حوزه ترک اعتیاد در مقابل سازمان نظام پزشکی برگزار شد. در این تجمع تعداد زیادی از اعضای صنف درمانگران اعتیاد به نمایندگی از چند هزار نفر اعضای این صنف در اعتراض به سخنان اخیر رئیس سازمان غذا و دارو و مواضع اخیر در خصوص واگذاری توزیع و عرضه داروهای ترک اعتیاد به داروخانه‌ها حضور داشتند.

حاضران در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی اعتراضات خود به برخی تصمیمات مطرح شده در این حوزه و سخنان اخیر رییس سازمان غذا و دارو را بیان کردند. در انتهای این تجمع نمایندگان صنف درمانگران اعتیاد در جلسه‌ای با حضور دکتر سلیمی معاونت آموزشی سازمان نظام پزشکی، دکتر پورقلیچ مدیرکل حوزه ریاست سازمان و دکتر کرمانپور مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان حضور یافتند و خواسته‌های صنف را انتقال دادند.

در این جلسه که نمایندگان پزشکان، روان‌پزشکان و روان‌شناسان این صنف حضور داشتند مطرح شد که تصمیمات اخیر در حوزه واگذاری تمام یا بخشی از توزیع و عرضه داروهای حوزه مبارزه با مواد مخدر مستندات قانونی ندارد و خلاف قانون است و مواردی که اخیراً از سوی رئیس سازمان غذا و دارو مطرح شده است حتی در مخالفت با مفادی است که در جلسات بررسی موضوع تصویب شده است.

در این جلسه مطرح شد که این طرح آشکارا ضربه زدن به سوابق و تجربیات چندین ساله صنف درمانگران ترک اعتیاد و پاک کردن صورت مساله است. نکته دیگری که مطرح شد این بود که اقدامات اخیر تهدیدی برای شاغلان این حوزه است و باعث بیکاری شمار بسیار زیادی از پرستاران و روان‌شناسان حاضر در این حوزه خواهد شد.

در این جلسه همچنین مطرح شد که داروهای این حوزه با قیمت مصوب توسط مراکز ترک اعتیاد عرضه می‌شوند و این‌گونه نیست که این داروها درآمدی برای مراکز ترک اعتیاد داشته باشند.

نکته مهم دیگر مطرح شده این بود که اگر قرار است تغییراتی در عملکرد کلان حوزه مبارزه با اعتیاد در کشور برداشته شود باید این تصمیم و نحوه اجرا ابتدا به صورت تحقیق و بررسی و با نظارت کامل به‌صورت پایلوت در بخشی از کشور اجرا شود و نتایج آن به اطلاع عموم رسانده شود، ولی این مورد اتفاق نیفتاده است و تنها پایلوت انجام‌شده در استان قم بوده که خروجی آن‌ هم به نظر می‌رسد مطلوب نبوده و نتایج آن هم عملاً انتشار نیافته است که چنین اتفاقی خلاف منطق و غیرعلمی است.

دو درخواست عمده نمایندگان صنف درمانگران اعتیاد یکی پیگیری و حمایت خواسته‌های صنفی این گروه با دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و  دیگری حضور نمایندگان این صنف در جلسات تصمیم گیری و سیاستگذاری در این حوزه است.


دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.