جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در جلسه شورایعالی بیان کرد

حداقل دوزهای واکسن کرونا برای گروههای پرخطر فراهم شود

حداقل دوزهای واکسن کرونا برای گروههای پرخطر فراهم شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که در خصوص واکسن کرونا شرایط قابل قبولی نداریم؛ گفت: علیرغم تلاشهای بومی برای تهیه واکسن کرونا ، روی هم رفته شرایط مناسبی نداریم و باید حداقل دوزهای واکسن برای گروههای پرخطر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی نظام پزشکی ؛ دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان در چهل و پنجمین جلسه فوق العاده شورای عالی که پنج شنبه مورخ 99/10/18 بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد؛ ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و جانباختگان سانحه هواپیمای اکراین اظهار کرد: در زمینه تهیه و خریداری واکسن کرونا شرایط مطلوبی نداریم و علیرغم تلاشهای داخلی برای تولید واکسن؛ لازم است بسترهای لازم برای خرید و تزریق واکسن فراهم شود.

وی با اشاره به جلسه ستادمرکزی مدیریت و هماهنگی سوانح و حوادث غیرمترقبه سازمان نظام پزشکی افزود: در این جلسه مصوب شد تا از طرق مختلف موضوع خرید و تهیه واکسن پیگیری و مذاکرات لازم با نهاد ریاست جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود.

وی با بیان این که تولید بومی واکسن کرونا با کیفیت مناسب و در زمان خود باید انجام شود؛ ادامه داد: در کنار این مهم باید امکانات مورد نیاز جهت خرید واکسن کرونا در اسرع وقت و از راههای مختلف و بخصوص از طریق بخش خصوصی برای مردم فراهم شود.

رئیس کل سازمان  نظام پزشکی خاطرنشان کرد: لازم است تا حداقل دوزهای اولیه برای گروههای پرخطر و کادر درمان فراهم شود .

وی در خصوص تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی و اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: مصوبه شورای عالی بیمه افزایش تعرفه ها برای پنج ماه آخر امسال بود که هنوز اجرایی نشده است.

دکتر ظفرقندی در خصوص دلایل عدم اجرای مصوبه شورای عالی بیمه سلامت تصریح کرد: اینطور عنوان کرده اند که علیرغم قبول تاثیر رشد تورم و هزینه های بخش سلامت منابع دولت و ذخیره بیمه ها برای این افزایش کفایت نمی کند ؛بنابراین قابل انجام نیست ضمن آن که راهکار قانونی افزایش تعرفه سالی یکبار و در متن قانون بودجه است و لذا در سال 1400 این افزایش را در نظر خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: استعلام حقوقی، نشان از افزایش تعرفه سایر اقلام بیش از یکبار در سال را دارد و در مورد تعرفه های پزشکی نیز این امر در سال 93 و 95 در خصوص مراکز خیریه رخ داده است.

رئیس کل نظام پزشکی با بیان این که افزایش تعرفه در اواسط سال سابقه داشته و قابل اجرا است؛ گفت: طی جلسه ای که با دکتر واعظی مسئول دفتر ریاست جمهور داشتیم ؛ خواستار انتقال این مباحث به شخص رئیس جمهور شده و در زمینه منابع هم عنوان کردیم که بیمه های پایه در بخش خصوصی دخیل نیستند.

وی به تشکیل جلسه حضوری با رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و ادامه داد: مباحث مورد بحث کاملا شفاف و بر مبنای علمی و استدلال های لازم استوار بود، بطوری که سازمان برنامه و بودجه نیز افزایش تعرفه را پذیرفت و مبنا را پزشکان عمومی قرار دادیم که جزء دهک 10 قرار گیرند.

دکتر ظفرقندی تصریح کرد: ما مباحث بخش خصوصی را مطرح کردیم که مورد پذیرش دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه واقع شد و قرار شد برای اخذ مصوبه در جلسه هیات دولت مطرح شود.

وی اظهار کرد: جمع بندی کمیسیون تخصصی مشورتی تعرفه وبیمه شورای عالی نظام پزشکی نیز باید بر اساس مطالب مستدل و قانونی باشد تا جنبه های استدلالی که بر اساس آن کارها را تاکنون پیش برده ایم مورد تضعیف قرار نگیرد.

ظفرقندی با بیان این که همه تلاش خود را خواهیم کرد تا تعرفه ها واقعی شود؛ اذعان کرد: اگر هزینه تمام شده خدمات در تعیین تعرفه ها لحاظ نشود در واقع ظلم به بیماران است زیرا بالغ بر 90 درصد مباحث ارتباط مستقیم با خدمات ارائه شده به بیمار دارد و اگر از هر کدام کم گذاشته شود برای جبران آن به ناچار از خوراک و دارو و لباس بیمار زده می شود.

 

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.