شنبه، 1 اردیبهشت 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

تأخیر در اجرای واکسیناسیون کرونا آثار مخربی در سلامت و معیشت مردم در پی خواهد داشت

تأخیر در اجرای واکسیناسیون کرونا آثار مخربی در سلامت و معیشت مردم در پی خواهد داشت
جلسه‌ی ستاد مرکزی مدیریت و هماهنگی سوانح و حوادث غیر مترقبه سازمان نظام پزشکی با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس کل، دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی، دکتر آقازاده رئیس مجمع عمومی، دکتر مصلحی دبیر شورای عالی و دکتر عزیزی مدیر آموزش سازمان نظام پزشکی ، با محوریت لزوم تسریع در تهیه و توزیع واکسن کووید 19 در سرار کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان در این جلسه بیان کرد:سازمان نظام پزشکی از ماه‌ها قبل در خصوص لزوم تسریع در تهیه و توزیع واکسن کرونا جهت اقشار مختلف جامعه از جمله کادر درمان پیشنهادات و راهکارها و آمادگی جهت تهیه و همکاری کارشناسی خویش را به مسئولین عالی رتبه‌ی کشور و وزارت بهداشت منعکس نموده است.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید 19 در سراسر کشور و آمار مرگ‌ومیر، انجام واکسیناسیون سریع ضرورتی، قطعی و علمی است. به نظر می‌آید هر گونه تأخیر در روند تهیه و توزیع واکسن مشکلات بسیاری را برای سلامتی آحاد مختلف جامعه ایجاد خواهد کرد. انجام واکسیناسیون کرونا توصیه قطعی تمامی جوامع بین‌المللی و بهداشتی سراسر دنیاست و قریب به اتفاق کشورهای منطقه نیز به این امر مبادرت ورزیده و در حال اجرای آن هستند و اینطور به نظر می‌رسد که در ایران روند اجرای واکسیناسیون با سرعت گسترش بیماری کووید 19 متناسب نیست و طولانی شدن این بیماری صدمات جبران ناپذیری را به حوزه‌ی سلامت و معیشت مردم وارد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: راه منطقی رهایی از این بیماری و آثار مخرب آن اجرای هرچه سریع‌تر واکسیناسیون است و تمامی تلاش‌ها در مقطع فعلی می‌بایست متمرکز بر خرید واکسن کرونا باشد.

دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز اظهار کرد:مسئولین کشور باید حساسیت و احساس مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به تأمین حقوق شهروندی ایرانیان به ویژه «حق سلامت» از خود نشان داده و نسبت به خرید واکسن استاندارد بیماری کووید 19 هر چه سریع‌تر اقدام کنند. وی افزود: تاکنون تعداد زیادی از کشورها نسبت به تهیه واکسن کرونا اقدام نموده‌اند و در این میان نامی از ایران نیست و با توجه به اینکه تنها راه قطعی مبارزه با این اپیدمی، انجام واکسیناسیون به موقع است بایستی نسبت به تهیه هر چه سریع‌تر آن اقدام نمود.

وی تصریح کرد: از اقدام به تولید واکسن کرونای داخلی بسیار مسروریم و ضمن حمایت از دانشمندان پرتلاش کشورمان در این زمینه معتقدیم در اجرای واکسیناسیون عنصر زمان نباید فراموش شود و انجام واکسیناسیون به موقع است که از گسترش و آمار مرگ‌ومیر بیماری می‌کاهد و لذا در این مقطع تهیه و توزیع سریع واکسن حیاتی است.

دکتر آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت:غلبه بر اپیدمی کرونا تنها از راه اجرای سیاست‌های بهداشتی روشن مقدور است و در حال حاضر واکسیناسیون کرونا، به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این اپیدمی در تمام دنیا مطرح و در حال اجراست و لازم است در کشور ما نیز روند ثبت سفارش و خرید واکسن با سرعت بیشتری انجام شده و احاد مختلف هموطنان عزیز ما نیز از این طلیعه امید که امکان کنترل و محدود کردن سرایت این بیماری مرگبار را به دنبال دارد بهره‌مند شوند.

وی افزود: مسئولین کشور بایستی از تمامی ظرفیت‌ها و منابع مالی ممکن استفاده نموده و ضمن پیش‌بینی در لایحه بودجه سال 1400خدمات، سلامت را به گونه‌ای پیش‌بینی کنند که تأمین اعتبار برای خرید واکسن از اولویت قطعی برخوردار بوده و در حفظ حیات و زندگی میلیون‌ها هموطن زمان را از دست نداده و از اپیدمی کرونا عقب نمانیم.

دکتر محسن مصلحی دبیر شورایعالی نظام پزشکی تصریح کرد: با توجه به شروع استفاده از واکسن کرونا در کشورهای دیگر لازم است مسئولین بر تهیه هر چه سریع‌تر واکسن تمرکز کرده و با سرعت بیشتری این واکسن را در اختیار مردم قرار دهند. سازمان نظام پزشکی نیز آمادگی خود را جهت ارائه خدمات واکسیانسیون به مردم و کادر درمانی اعلام می‌دارد. وی افزود تهیه و تأمین واکسن یک امر ضروری و حیاتی است و باید در یک بازه‌ی زمانی محدود و مشخص این امکان برای جامعه فراهم شود و هرچه زمان عرضه‌ی واکسن به تأخیر بیافتد قطع زنجیره‌ی بیماری سخت‌تر، زمان برتر و عوارض ناشی از آن بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.