جمعه، 31 فروردین 1403

فقط یک عنوان برای شهدای سلامت کافی نیست

فقط یک عنوان برای شهدای سلامت کافی نیست

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن انتقاد از معطل ماندن پرونده شهدای سلامت گفت: نزدیک به یک‌سال از پاندمی کووید19 و تلفات جدی و متعدد آن درکادر درمان کشور سپری می‌شودT اما هنوز پرونده بسیاری از شهدای سلامت بررسی نشده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از روزنامه نسل فردا، دکتر محمدرضاظفرقندی با اشاره به اینکه هنوز مسیرخدمت فداکارانه درجامعه پزشکی ،پرستاری و کادر درمان ادامه دارد؛ اظهار کرد:  امیدواریم بحث‌هایی که از اول به عنوان شهید سلامت مطرح بوده بالاخره عملی شود و با خروجی‌هایی همراه باشد.

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: لااقل خانواده شهدای سلامت باید بتوانند از حمایت‌ها بهره‌مند شوند و این گونه نباشد که وقتی همکاران ما با خانواده‌های این شهدا تماس می‌گیرند معلوم می‌شود که هیچ درآمد و معاشی برای زندگیشان ندارند و باید از همسایگان و خانواده و بستگان برای گذران زندگیشان کمک بگیرند!

 

وی با تاکید بر حمایت از بازماندگان شهدای خدمت و سلامت توضیح داد: دراین باره یک اختلاف‌نظر درمورد معیارها و سرعت کار جدی با سازمان مسئول مربوطه داریم. الان یک‌سال از این موضوع می‌گذرد ولی هنوز پرونده بسیاری از افراد کادر درمان جان‌باخته به صورت قطعی بررسی نشده است. اخیراً اعلام کردند 40پرونده را به عنوان شهید تأیید کرده‌اند ولی بسیاری از افراد پرونده‌شان هنوز بررسی نشده است؛ چرا؟ چون درمعیارها با ما اختلاف‌نظردارند. آن‌ها می‌گویند باید پزشک یا پرستار یا پرسنل جان‌باخته دربخش آی‌سی‌یو کرونا بوده باشد ولی ما نظرمان این است که نه، حتی اگر دریک مطب پزشک عمومی هم بوده و بیمار کرونایی ویزیت کرده و گرفتار شده این‌ها باید محاسبه شود.

 

ظفرقندی گفت: طبق آمار و ارقامی که ما درسازمان نظام پزشکی داریم بیش از 300 نفراز همکاران ما درجامعه پزشکی و کادر درمان با بیماری کرونا شهید شدند.

 

وی اضافه کرد: به نظر ما این‌گونه نیست که فقط پرسنلی که دربخش آی‌سی‌یو بودند یا فقط کسانی که دربخش کووید بودند معیار مشمولیت شهادت است.

 

رئیس کل نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: اولاً باید کمک کنیم به تفاهم برسیم و دوم اینکه محتوای آن حمایت برای ما بسیار مهم است؛ یعنی فقط یک عنوان گذاشتن و اینکه حمایت جدی از خانواده این شهدا صورت نگیرد، این مورد نظرمان نیست. باید حمایت قابل قبولی صورت بگیرد که بقیه انگیزه ادامه خدمت را داشته باشند.

 

وی درپایان پیرامون افزایش بودجه سلامت نیز اظهار داشت: بودجه سلامت در مجلس رشد خوبی داشته ولی بحث این است که تخصیص داده شود. متاسفانه گاهی بودجه‌هایی مصوب می‌شود ولی عملیاتی نمی‌شود.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.