جمعه، 10 فروردین 1403

کرونا به کودکان هم رحم نمی‌کند

کرونا به کودکان هم رحم نمی‌کند
رییس شانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان گفت: کرونا به کودکان هم رحم نمی‌کند. موارد فوتی بر اثر این بیماری در کودکان نیز داشته‌ایم و حتی نوزاد کمتر از ۲۸ روز هم در بین جانباختگان دیده می‌شود.

دکتر محمدمهدی ناصحی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هرچند هم تظاهر بالینی بیماری و هم مرگ و میر در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است اما این موارد در کودکان هم مشاهده می‌شود. به همین دلیل خانواده ها باید مراقب باشند کودکان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به این موضوعات توجه کامل داشته باشند.  

وی با تاکید بر اینکه کودکان حتما از ماسک استفاده کنند، گفت: توصیه اکید این است که آنان در مکان های شلوغ حضور پیدا نکنند، اما در صورت لزوم حضور در این مکان ها، حتما از ماسک استفاده کنند.

ناصحی ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس و حضور دانش آموزان در خانه، کودکان نباید در اجتماعات حضور پیدا کنند، اگر اتفاقی برای آنان رخ دهد می‌تواند جبران ناپذیر باشد.

رییس شانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در پاسخ به این سوال که آیا کرونا در کودکان شایع است،  گفت: این بیماری در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است، اما آنان هم مبتلا می شوند و تعدادی از مبتلایان هم در بیمارستان هایی مانند کودکان مفید بستری هستند.

ناصحی بیان داشت: علایم کرونا در کودکان ممکن است نسبت به بزرگسالان قدری متفاوت باشد؛  به طور مثل علایم گوارشی در کودکان نسبت به بزرگسالان، بیشتر دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه سایر علایم در کودکان قدری ضعیف تر است، گفت: علایم شدید تنفسی هم ممکن است در آنان بروز پیدا کند و متاسفانه مرگ و میر در اطفال هم می‌تواند رخ دهد

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.