جمعه، 31 فروردین 1403

از محدودیت های تردد شب یلدا استقبال می کنیم

از محدودیت های تردد شب یلدا استقبال می کنیم
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، با اشاره به نگرانی‌های موجود از نزدیک شدن به بلندترین شب سال یعنی یلدا در زمینه فراهم شدن بستر شیوع کرونا گفت: از هرگونه اعمال محدودیت در این شب که مانع گسترش و شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ شود استقبال می‌کنیم.

دکتر کوروش افشین‌پور، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: موج سوم شیوع این بیماری که رکورد قربانیان ناشی از آن در کشور نیز زده شد هنوز به طور کامل مهار نشده و خستگی و فشار این موج هنوز در تن کادر درمانی باقی است.
وی، ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم برای عبور از موج سوم شیوع این بیماری ادامه داد: اگر مردم قصد دارند شب یلدا را به عنوان یک سنت و آیین پاس بدارند، امسال را بر خلاف سال‌های قبل به جمع کوچک خانوادگی اکتفا کنند و از برگزاری دورهمی و شب نشینی خانوادگی و فامیلی گسترده جدا پرهیز کنند.
او تصریح کرد: تاکید ما بر لزوم خودداری از برگزاری دورهمی برای این است که پای سلامت و جان تک تک هموطنانمان و کادر درمان ما در میان است و هرگونه سهل‌انگاری و بی توجهی نسبت به توصیه‌ها می‌تواند ما را به شرایط وخیم یکی ۲ هفته اخیر بازگرداند.
عضو شورای نظام پزشکی استان فارس گفت: قطعا هیچ یک از مردم ما حاضر نخواهند بود برای یک شب در کنار هم بودن باعث و بانی رقم خوردن اتفاقاتی تلخ، ناگوار و جبران ناپذیر شوند.
افشین‌پور ادامه داد: بنا به اعلام وزارت بهداشت، ۵۱ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا ناشی از درون خانوادگی و ناشی از برپایی همین دورهمی‌ها و میهمانی‌های خانوادگی است که عدد بسیار بالایی است و بنابراین باید در این ایام به ویژه مناسبت‌هایی مانند شب یلدا، دور دورهمی‌ها را یک خط قرمز بکشیم.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.