پنجشنبه، 9 فروردین 1403

افزوده شدن بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی به مراکز درمانی طی امسال

افزوده شدن بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی به مراکز درمانی طی امسال
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال و در اوج تحریم و با وجود کرونا بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌ها افزوده می‌شود.

سعید نمکی، در مراسم یازدهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح پروژه‌های درمانی در خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون علاوه بر جنگ و تحریم اقتصادی با جنگ رسانه‌ای همه جانبه‌ای دشمن مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از نفوذی‌های داخلی نیز آتش بیار معرکه دشمن بر علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: اکنون دشمنان در اوج ظالمانه ترین تحریم‌ها از ضعیف ترین و محتاج ترین بیماران ایران، حتی دارو را نیز مضایقه می‌کنند.
به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ادعای امریکا که در دوران تحریم منع دارو برای بیماران نداریم کذب محض است، بیان کرد: مردم نمی‌دانند در این مدت چه بر ما در مدیریت بیماری کرونا گذشت، اما باور کنید ‌بعد از آنچه که بر امام حسین(ع) و یاران ایشان در کربلا گذشت، ‌بر ملتی نگذشته بود که ایران این دشمنی‌ها را تجربه کرد.
نمکی با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند انجام شده با وجود بیماری، ادامه داد: امسال در اوج تحریم و با وجود کرونا بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌ها افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال جاری صدها مرکز درمانی و خانه بهداشت افتتاح خواهد شد، افزود: وجود بیماری کرونا باعث شد تا ما با کمبود دستگاه اکسیژن ساز در سطح کشور مواجه شویم، اما امروز با تلاشی که انجام شده حدود 200 اکسیژن ساز به استان‌های مختلف ارسال شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته تا یک ماه آینده کمبود دستگاه اکسیژن ساز نخواهیم داشت، تصریح کرد: چند دستگاه اکسیژن‌ساز نیز به خراسان جنوبی ارسال خواهد شد.
نمکی با اشاره به ارائه مشکلات و کمبودهای مطرح شده شهرستان‌ها در این جلسه، بیان کرد: طی روزهای آینده دستگاه سی تی اسکن به شهرستان بشرویه نیز اختصاص می‌یابد.
وی یادآور شد: سه دستگاه سی تی اسکن در اوج تحریم‌ها به خراسان جنوبی تخصیص یافت که این نشان از تلاش همکاران دارد.
 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.