پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تشدید نظارتها بر آزمایشگاههای مجاز به انجام آزمایش تشخیص کرونا

تشدید نظارتها بر آزمایشگاههای مجاز به انجام آزمایش تشخیص کرونا

معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در چهارچوب تشدید نظارت بر آزمایشگاههای تشخیص پزشکی، در هفته گذشته فعالیت یک آزمایشگاه در حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، که بدون اخذ مجوز اقدام به پذیرش و انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ کرده بود، متوقف شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا، بر اساس اعلام معاونت درمان، همچنین مجوز دو آزمایشگاه مجاز به انجام این آزمایش که در ثبت نتایج آزمایشگاهی در سامانه پرونده الکترونیک سطح یک سهل انگاری و تاخیر کرده بودند و یک آزمایشگاه به دلیل کسب نتایج نامطلوب در مهارت آزمایی، به دستور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلیق شدند.  

 

بر مبنای ابلاغ وزارت بهداشت، همه آزمایشگاههای تشخیص پزشکی دولتی و خصوصی برای پذیرش و انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ باید تایید معاونت های درمان دانشگاههای علوم پزشکی در ارتباط با رعایت استانداردهای تضمین کیفت و امنیت و ایمنی زیستی را دریافت کرده و صلاحیت فنی آنها بوسیله آزمایشگاه مرجع کشوری کووید۱۹ در انستیتو پاستور ایران احراز شود.


 آزمایشگاههای مجاز به انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید۱۹ علاوه بر رعایت ضوابط و استانداردهای ابلاغی، متعهد به اخذ تعرفه قانونی خدمات آزمایشگاهی و ثبت فوری، مستمر و کامل نتایج آزمایش در سامانه های وزارت بهداشت هستند. این آزمایشگاهها بطور دوره ای مورد ارزیابی صلاحیت قرار می گیرند و در صورت کسب نتایج نامطلوب تا رفع مشکلات احتمالی فعالیت خود را متوقف می کنند.


طبق ابلاغ ۱۷ آذر ماه دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، تعرفه آزمایش تشخیص مولکولی کووید۱۹ بر مبنای برآورد هزینه تمام شده خدمت با استفاده از محصولات تولید داخل، در بخش دولتی حدود  ۲ میلیو و ۳۸۴ هزار ریال و در بخش خصوصی حدود ۳ میلیون و ۲ هزار ریال تعیین شد که از تاریخ ذکر شده لازم الاجرا است.

 

این هزینه شامل شامل پذیرش، نمونه‌گیری در محل آزمایشگاه، انجام آزمایش استخراج و RT PCR، گزارش و ثبت در سامانه وزارت بهداشت می شود.

انتهای پیام

 
 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.