پنجشنبه، 9 فروردین 1403

زالی: بخشی از محدودیت های کرونایی تهران همچنان پابرجا است

زالی: بخشی از محدودیت های کرونایی تهران همچنان پابرجا است
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: با تغییر وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهر تهران از قرمز به نارنجی، محدودیت ها تغییر پیدا می کند اما بخشی از محدودیت ها در هفته آینده در این شهر همچنان پابرجا خواهد بود.

دکتر علیرضا زالی روز پنجشنبه در حاشیه وبینار بین المللی سواد، آموزش و سلامت در کشورهای فارسی زبان به خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور کارکنان در شرایط نارنجی حداکثر تا ۵۰ درصد است، به این معنی که خیلی از ادارات متناسب با کار خود می توانند میزان کمتری از کارکنان را در اداره میزبان باشند.  

وی در مورد نحوه فعالیت مشاغل در تهران توضیح داد: مشاغل گروه های ۳ و ۴ همچنان محدودیت هایی در هفته آتی در تهران خواهند داشت.

زالی افزود: محدودیت برگزاری مراسم جمعی از جمله مراسم آئینی، نمازهای جماعت و نمازهای جمعه همچنان در شهر و استان تهران پابرجا خواهد بود و این محدودیت در هفته آینده استمرار پیدا می کند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: در مورد برخی از فعالیت ها مانند برگزاری مجامع و شرکت ها هم محدودیت در هفته آتی وجود دارد.

وی افزود: شهرهای قرمز و نارنجی با محدودیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح مواجه هستند و منع تردد خودروها به جز موارد ضروری وجود دارد.

 

ظرفیت دورکاری برای کارکنان پابرجاست

زالی با اشاره به اینکه ظرفیت دورکاری برای کارکنان پابرجا خواهد بود، افزود: این محدودیت به خصوص برای گروه های پرخطر کارکنان چه در دوایر دولتی، غیردولتی و بخش های خصوصی همچنان وجود دارد و افراد پرخطر مانند زنان باردار، بیماران زمینه ای و افراد دارای سابقه کرونا در ۲ هفته اخیر یا افراد در تماس با بیماران کرونایی و افراد دارای بیماری هایی مانند فشار خون و سرطان، در زمره استفاده کنندگان از ظرفیت دورکاری قرار می گیرند.

 

تهران شرایط کاملا شکنده و ناپایدار دارد

وی ادامه داد: در شهر و استان تهران شرایط در مورد روند بیماری کاملا شکننده و ناپاپدار است و اگر بخواهیم از شرایط مناسب تری در کاهش محدودیت ها در این استان در طول هفته های بعدی برخوردار شویم، شهروندان باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

زالی افزود: اگر هفته های آینده در شاخص های بهداشتی و بیماری به دلایل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، تغییر به وجود آید، تهران می تواند مجددا در زمره شهرهای قرمز قرار گیرد، لذا مردم باید توجه جدی به دستورات بهداشتی داشته باشند.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، قرار است وزارت بهداشت هر هفته وضعیت هر استان و شهرستان را مطابق چند شاخص مانند میزان ابتلا، تعداد افراد با تست مثبت، مرگ و میر و بستری در بیمارستان ها ارزیابی و وضعیت استان ها و شهرستان ها را در سه بخش قرمز، نارنجی و زرد اعلام کند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.