شنبه، 1 اردیبهشت 1403

دو خبر جالب از برنامه های جهانی برای شکل دادن زنجیره توزیع واکسن کرونا

انتصاب وزیر واکسن در انگلستان!

انتصاب وزیر واکسن در انگلستان!
دولت انگلیس از انتصاب وزیر واکسن به منظور نظارت بر روند واکسیناسیون بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

دولت انگلیس در حالی از انتصاب وزیر واکسن کروناویروس خبر داده که این کشور در حال آماده شدن برای واکسیناسیون میلیون‌ها نفر در برابر بیماری کووید-۱۹ است و به احتمال زیاد این برنامه طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس گفت: «ندیم زهاوی» بر بزرگترین برنامه واکسیناسیون این کشور در مدت چند دهه نظارت خواهد داشت.

در حال حاضر دو واکسن که یکی از آنها تولید شرکت فایزر (Pfizer) و بیون تک (BioNTech) است و دیگری توسط محققان دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا (AstraZeneca) ساخته شده به منظور بررسی ایمنی و اثربخشی مورد ارزیابی قرار دارند.

روزنامه گاردین در گزارشی به نقل از منابع بیمارستانی اعلام کرده در صورت تایید واکسن می توان اولین دوزهای واکسن فایزر را در هفته نخست ماه دسامبر تزریق کرد.

انگلیس اعلام کرده است: کادر درمان و ساکنان خانه های سالمندان اولین افرادی هستند که در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه می‌شوند و سپس افراد سالمند و مسن در اولویت قرار دارند.

به گزارش ژاپن تودی، انگلیس سفارش خرید ۴۰ میلیون دوز واکسن فایزر/بیون‌تک که ۲۰ میلیون نفر را تامین می‌کند و ۱۰۰ میلیون دوز واکسن آکسفورد/آسترازنکا را داده است.

در خبری دیگر هم آمده که فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت با وجود کاهش پروازهای مسافربری، اکنون برای ارسال محموله‌های واکسن کووید-۱۹ به سراسر جهان آماده می‌شود.

کارشناسان بخش صادرات داروییِ آلمان می‌گویند که این فرودگاه از همین حالا به مصاف این چالش بی‌سابقه رفته است.

کارکنان انبار داروی فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت، جایی که همین حالا هر روز صدها تن دارو را در دمای پایین نگهداری و آماده پرواز می‌کند، می‌گویند نگرانی از اجرای درست و دقیق ماموریت جدید پیشاپیش آن‌ها را درگیر کرده است. با این حال مدیر حمل و نقل (کارگو) شرکت لوفتهانزا معتقد است که روند و برنامه‌ریزی اجرای این عملیات برای آینده نزدیک، تاکنون دقیق بوده است.

برخی از واکسن‌های تولید شده برای مبارزه با ویروس کرونا به نگهداری در دمای بسیار پایین (منفی ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد) نیاز دارند.

مقام‌های هوانوردی آلمان می‌گویند که صادرات واکسن کووید-۱۹ دست‌کم تا پایان سال ۲۰۲۱، فرودگاه فرانکفورت را درگیر خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، تاکنون چند مرکز تحقیقاتی در آلمان، بریتانیا، چین، روسیه و ایالات متحده اعلام کرده‌اند که موفق به تولید واکسن کووید-۱۹ کارآمد و کم‌خطر شده‌اند. با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، ریشه‌کن کردن این پاندمی به واکسیناسیون جهانی نیاز دارد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.