جمعه، 31 فروردین 1403

«سینماحقیقت» گام بزرگی در ثبت ایثارگری کادر درمان برمی‌دارد

«سینماحقیقت» گام بزرگی در ثبت ایثارگری کادر درمان برمی‌دارد
بخش ویژه «کرونا» جشنواره سینماحقیقت با همکاری رویداد «کرونا- روایت» سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شود. مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، نقش جشنواره‌های سینمایی در تزریق امید به جامعه و نمایش قعالیت و تلاش کادر درمان را موثر ارزیابی کرد و گفت: سینماحقیقت گام بزرگی در ثبت ایثارگری کادر درمان برمی‌دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر برگزاری آنلاین جشنواره‌ها و رویدادهای هنری در شرایط کنونی، در گفتگو با خبرگزاری سلامت اظهار کرد: ما تجمع افراد بیش از ۱۰ نفر زیر یک سقف را مجاز نمی‌دانیم. قطعاً اگر جان مردم برای مسئولین در اولویت باشد، تمام این رویدادها باید بصورت برخط (آنلاین) برگزار شوند. برگزارکننده‌ی جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف نیز باید خودشان پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند.

مردانی در ادامه درخصوص اهمیت نمایش فعالیت‌های کادر درمان و توجه جشنواره‌های سینمایی به نمایش زوایای پنهان این بحران، نقش جشنواره‌ «سینماحقیقت» در تزریق امید و نشاط به جامعه را این طور بیان کرد: اضافه شدن بخش کرونا به این جشنواره اتفاق خوبی است و نمایش تلاش‌های کادر درمان بسیار می‌تواند موثر باشد. این دیده شدن‌ها قشر عظیمی که در حال کار و تلاش هستند را به ادامه راه دلگرم می‌کند تا احساس کنند کسی به فکر آن‌هاست و به کار آن‌ها اهمیت می‌دهد. در واقع نمایش فعالیت کادر درمان در بخش کرونای جشنواره «سینماحقیقت» ‌می‌تواند امید و انگیزه به جامعه تزریق کند.

او در پایان تاکید کرد: متاسفانه شرایط امروز به گونه‌ای است که شادی کمرنگ و نگرانی بیشتر شده است. برگزاری جشنواره‌های هنری بصورت برخط (آنلاین) در شرایط کنونی می‌تواند باعث ایجاد شادی در مردم شود. امید به زندگی، مثبت فکر کردن و شادی در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد. انشالله سال دیگر مردم ما در جشن پیروزی بر کرونا شرکت کنند و امیدواریم این جشنواره بتواند، سندی برای ثبت تاریخی این بحران برای ادوار آینده باشد.

*‌مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از 18 تا 25 آذرماه 99 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

برچسب ها : کرونا روایت
دکتر محمد کیاسالار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.