جمعه، 31 فروردین 1403

عملکرد ضعیف سوئد در مهار همه‌گیری کرونا

عملکرد ضعیف سوئد در مهار همه‌گیری کرونا

نتایج یک مطالعه جدید با موضوع "مهار همه گیری کووید-۱۹" نشان می‌دهد که سوئد در کاهش گسترش این بیماری ضعیف‌ترین عملکرد را در اروپا داشته است.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، در این بررسی مشخص شد: سوئد که به اعمال قرنطینه اقدام نکرده در "کاهش شاخص سرایت موثر یا عدد R"، "قرنطینه شهروندان" و نیز "کاهش تعداد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه" ضعیف‌ترین عملکرد را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

 

گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در مورد چگونگی عملکرد کشورهای اروپایی در مهار همه گیری کووید-۱۹ حاکی از آن است که سوئد در چندین عملکرد رتبه ضعیفی بدست آورده است.

 

در این مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی رفتار ۳۱ کشور اروپایی را در طول همه گیری و تاثیر آن بر جوامع و اقتصاد آنها ارزیابی کرده است.

 

سوئد از زمان شیوع همه گیری کووید-۱۹تا حد زیادی به دلیل عدم اعمال قرنطینه، اجباری نبودن استفاده از ماسک و دیگر اقدامات توصیه شده، رویکرد مستقلی را دنبال کرده است و به دلیل مشکلات عمده در کاهش عدد R مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

به گزارش اسپوتنیک نیوز، همچنین سوئد به لحاظ اعمال قرنطینه و بستری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه عملکرد ضعیفی داشته است. طبق اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، بین ماه های مارس و مه، تحرک و جابحایی ساکنان کشورهای مورد بررسی به طور متوسط ۱۵.۱ درصد کاهش داشته است. جابه‌جایی ساکنان اسپانیا با کسب عدد ۲۲.۲ درصد، بیشترین کاهش را داشته در حالیکه سوئدی‌ها با ۷.۴ درصد، کمترین کاهش را داشته‌اند.

ترجمه :ایسنا

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.