پنجشنبه، 9 فروردین 1403

فعالیت پزشکان در ساختمان های مسکونی منافع مردم را در بردارد/ضرورت تدوین آئین نامه جهت رفع مشکلات احتمالی

فعالیت پزشکان در ساختمان های مسکونی منافع مردم را در بردارد/ضرورت تدوین آئین نامه جهت رفع مشکلات احتمالی
جلسه ای در خصوص پیشنهاد اصلاح ماده واحده قانون استقرار مطب پزشکان مصوب سال 1366 با حضور نمایندگان وزارت بهداشت؛ سازمان نظام پزشکی؛ دفتر امور زیربنایی و دفتر امور پزشکی و سلامت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تشکیل و جوانب این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر مسعود حبیبی معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان در خصوص موضوعات مورد بحث در این جلسه بیان کرد: چالش های عملکردی ، اجتماعی ، استقرار در ساختمان های فاقد استاندارد و ضرورت بازبینی ماده واحده استقرار مطب ها درساختمان های با کاربری مسکونی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: نمایندگان سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت بر مزایا و اهمیت ماده واحده استقرار مطب پزشکان مصوب سال 1366 تاکید داشته و بر این باورند این قانون بطور مستقیم و غیرمستقیم منافع سلامت آحاد مردم را در بردارد.

وی ادامه داد: روح این قانون نشان می دهد پزشکان یک وظیفه ذاتی دارند و آن کمک به بیماران و مداوای آنان در هر مکان بوده و همچنین یک رویکرد انسانی است که مبنای دینی هم دارد.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که اشکالات مطرح شده در این زمینه عمدتا مرتفع خواهد شد؛ اظهار کرد:برای دسترسی آسانتر به پزشکان در بافتهای مسکونی و رفع اشکالات احتمالی موجود ؛ پیشنهاد شد تا کارگروه مشترکی از نمایندگان وزارت بهداشت ، وزارت مسکن و شهرسازی؛ شهرداری، سازمان نظام پزشکی و مرکز پژوهش های مجلس جهت تدوین آئین نامه ای برای رفع موانع موجود در این زمینه تشکیل و الزامات لازم جهت عملیاتی شدن انجام شود.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.