چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در مشهد هستند

پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در مشهد هستند
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در شهر مشهد را تشکیل می‌دهند که در حین خدمت به بیماران به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند

دکتر علی بیرجندی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲۱ نفر از کادر بهداشتی و درمانی مشهد شامل پزشک، پرستار، داروساز، بینایی سنج و نیروهای پشتیبانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از اعضای نظام پزشکی و کادر بهداشت و درمان مشهد تاکنون حین خدمت به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که برخی از آنان بهبود یافته و برخی نیز تحت درمان قرار دارند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: از مردم تقاضا داریم برای همکاری با کادر بهداشت و درمان ‌و پیشگیری از ابتلای خود و این عزیزان به کرونا، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند.
وی افزود: محدودیت های جدید کرونایی که از اول آذرماه در مشهد و سایر نقاط کشور اجرا می‌شود تمامی شغل ها و گروهها به جز مشاغل ضروری و حیاتی مانند نیروهای امدادی، بهداشت و درمان و واحدهای فروش مواد غذایی را در بر می‌گیرد.
بیرجندی نژاد با قدردانی از همکاری آستان قدس رضوی و متولیان اماکن مذهبی در پیشگیری از کرونا ادامه داد: این محدویت ها، اماکن مذهبی، برپایی نماز جمعه و تمامی مراکز آموزشی و مدارس را در بر میگیرد.
وی گفت: در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی اولین توصیه کادر درمانی به مردم است و پس از آن استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها مورد تاکید می‌باشد.
سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ دارد که هفت هزار و ۸۵۰ نفر آنان پزشک عمومی و متخصص هستند و ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از این تعداد را پزشکان متخصص و فوق تخصص تشکیل می‌دهند.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.