پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جانسون اند جانسون آزمایش مرحله آخر واکسن کرونای خود را آغاز کرد

جانسون اند جانسون آزمایش مرحله آخر واکسن کرونای خود را آغاز کرد
شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» امروز دوشنبه مرحله آخر آزمایش رژیم دوزه کاندیدای واکسن کووید۱۹ خود را آغاز کرد.

این شرکت داروسازی آمریکایی قصد دارد تا ۳۰ هزار شرکت کننده را در این مطالعه ثبت نام کند و آن را به موازات آزمایش یک دوز این واکسن بر روی بیش از ۶۰ هزار داوطلب که ماه سپتامبر آغاز شده است، اجرا کند.

شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرد که در بخش انگلیسی این مطالعه شش هزار شرکت کننده مورد بررسی قرار می گیرند و بقیه افراد مورد مطالعه از سایر کشورها با شیوع بالای موارد ابتلا به کووید۱۹ مانند آمریکا، بلژیک، کلمبیا، فرانسه، آلمان، فیلیپین، آفریقای جنوبی و اسپانیا خواهند بود.

 سائول فائوست پروفسور ایمونولوژی کودکان و بیماری های عفونی که در هدایت این آزمایش در بیمارستان دانشگاهی «سوات هامپتون» همکاری دارد، گفت: ابتدا به افراد مورد مطالعه یک دوز از این واکسن آزمایشی که در حال حاضر Ad۲۶COV۲ نامیده می شود و یا یک دارونما داده می شود و ۵۷ روز بعد دوز دوم این واکسن یا دارونما ارائه می شود.

این آزمایش به دنبال نتایج مثبت و موقتی حاصل از مرحله اول و دوم مطالعه بالینی این واکسن انجام می شود که نشان داد یک دوز کاندیدای واکسن شرکت جانسون اند جانسون، واکنش ایمنی قویی در بدن ایجاد می کند و در بدن به خوبی تحمل می شود.

شرکت داروسازی جانسون اند جانسون در بیانیه ای اعلام کرد: این مطالعه اثر این واکسن تحقیقاتی را پس از دوز اول و دوم بررسی می کند تا محافظت علیه ویروس و مزایای بالقوه افزایشی مدت زمان محافظت را  با دوز دوم ارزیابی کند.

شرکت جانسون اند جانسون در ماه اوت توافق نامه ای را برای انجام مرحله سوم آزمایش بالینی دو دوزه این واکسن با دولت انگلیس امضا کرد که بر اساس آن مرحله سوم این آزمایش بالینی به موازات آزمایش بالینی تک دوزه این واکسن بر روی ۶۰ هزار نفر که در ماه سپتامبر آغاز شده است، انجام می شود.  

شرکت آمریکایی «فایزر» که رقیب شرکت جانسون اند جانسون به شمار می رود هفته گذشته بر اساس نتایج اولیه آزمایشات مرحله سوم خود اعلام کرد که به نظر می رسد واکسن مشترک این شرکت با شرکت «بایونتک»  در پیشگیری از ابتلا به کرونا، بیش از ۹۰ درصد موثر باشد.

درحالیکه واکسن مشترک شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایونتک از فناوری جدید معروف به پیام رسان آر. ان. ای ( RNA) استفاده می کنند، واکسن شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون، با استفاده از یک ویروس سرد برای ارائه ماده ژنتیکی از ویروس کرونا در بدن،  یک واکنش ایمنی را در بدن تحریک می کند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.