جمعه، 10 فروردین 1403

پلمپ 8 واحد صنفی متخلف کرونایی در بابل

پلمپ 8 واحد صنفی متخلف کرونایی در بابل
فرماندار بابل گفت که هشت واحد صنفی متخلف در این شهرستان به خاطر عدم رعایت محدودیت‌های جدید کرونایی طی سه روز گذشته پلمب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ قربانعلی ولی زاده بورا با اشاره به این که از بیستم آبان ماه جاری که محدودیت های جدید کرونایی از جمله تعطیلی واحدهای صنفی از ساعت ۱۸ به اجرا درآمد ، از ۶۳۰ واحد صنفی در  بابل بازدید به عمل آمد ؛ اظهار کرد: در نهایت هشت واحد صنفی متخلف که موارد بهداشتی را رعایت نکردند و فعالیت بیش از  ساعت  ۱۸ داشتند، پلمپ شد.

وی گفت : در بازرسی های انجام شده تنها ساعت کاری ملاک بازرسی نیست بلکه رعایت نکات بهداشتی و اجرای درست پروتکل‌ها از جمله اولویت ها در بازرسی ها می باشند.

 فرماندار بابل افزود :  رعایت پروتکل های بهداشتی در فروشگاه‌های مواد غذایی بسیار مهم است و در سه روز گذشته همزمان با آغاز طرح  محدودیت های  کرونایی تعداد هشت واحد متخلف به تعزیرات و ۱۲ واحد صنفی  به مراجع قضایی نیز معرفی شدند.

وی بیان کرد :  پنج واحد خبازی و آشپزخانه در بخش‌های بابل به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطار دریافت کردند که تا ۴۸ ساعت آینده اگر خود را به استانداردهای لازم نرسانند پلمب خواهند شد.

وی اضافه کرد :  هشدار ما به تمامی صاحبان تالار و  فست فود ها آن است که به هیچ عنوان برای سرویس دهی مشتریان را در واحد خود جمع نکنند بلکه خدمات آنها باید از طریق بیرون بر انجام گیرد .

 فرماندار بابل اظهار داشت:  تمامی واحدهای صنفی که به خاطر تخلف پلمب شوند تا ۲۰ آذر پایان یک ماهه طرح محدودیت‌های کرونایی اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وی از تمامی اصناف و مردم خواست تا محدودیت زمانی تعطیلی از ساعت ۱۸ را جدی بگیرند و از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با شماره  ۱۲۴ تماس بگیرند تا بازرسان در کوتاه ترین زمان کار خود را انجام دهند.

 

 ولی زاده گفت : هدف از اجرا و نظارت این پروتکل ها آن است که تمام بابلی ها با رعایت سه مثلث طلایی استفاده از ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متری و شست و شوی درست دست ها اجازه طغیان گسترده کرونا در موج سوم را ندهند.

 

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری و ۱۵ بیمار ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۵۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های بابل بستری هستند که از این تعداد ۳۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

 

دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بیش از  ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد. پنج بیمارستان آیت الله روحانی ، میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و کودکان امیرکلا بیماران کرونایی را پذیرش می کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.