پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وزیر بهداشت؛ کمبود دستگاه های اکسیژن ساز رفع شد

وزیر بهداشت؛ کمبود دستگاه های اکسیژن ساز رفع شد
وزیر بهداشت، از رفع کمبود دستگاه های اکسیژن ساز و تامین تخت های بیمارستانی مورد نیاز در مناطق مرزی کشور خبر داد.

سعید نمکی، صبح پنج شنبه در آئین افتتاح طرح توسعه بیمارستان‌ها در سه استان کشور، افزود: همکاران من در سراسر کشور سخت‌ترین روزها را در کنترل بحران کرونا دارند و خوشحالیم که برای زیرساخت‌های سلامت نیز همگام با مدیریت این بیماری دارد اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: چند روز پیش که به نیابت از رئیس جمهوری برای پاسداشت از دست رفتگان زلزله کرمانشاه خدمت مردم کرمانشاه رسیدیم، فقط در کرمانشاه ۶۶ پروژه بهداشتی و درمانی افتتاح کردیم و در میان آنها پروژه‌ای بود که مرکز تصویربرداری بسیار مجهزی بود که نمونه اش را در تهران هم نداریم.

وی ادامه داد: در راستای پویش ره سلامت تا اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی و آموزشی را افتتاح می‌کنیم که این مهم یکی از درخشان‌ترین اوراق در کارنامه نظام سلامت خواهد بود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: علاوه بر صدها مراکز جامع سلامت و مراکز آموزشی و خانه بهداشت رکوردی که خواهیم زد این است که ۱۰۶۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور اضافه شد که در شهرهای مشهد و زرند کرمان و شهر قم امروز سه پروژه افتتاح می‌شوند. امیدوارم بتوانیم در اردیبهشت ۱۴۰۰ این کارنامه را به نحو احسن تقدیم ملت ایران کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال رئیس جمهور درباره بازسازی بیمارستان اسلام آباد غرب که در زلزله کرمانشاه صدمه دیده بود، گفت: همه مراکز بازسازی شده است، همچنین زیباترین مراکز بهداشتی و درمانی را برای آنها ساخته‌ایم. تنها یک بیمارستان که قرار بود با مشارکت بانک‌ها ساخته شود، هنوز به سرانجام نرسیده است. علاوه بر آن بیمارستان، چندین بیمارستان بزرگ را در کل منطقه افتتاح کرده ایم.

نمکی بیان کرد: خوشبختانه ضریب تخت در استان‌های مرزی یکی از مطلوب‌ترین شرایط را در حال حاضر دارد و کمبود جدی نداریم. برخی کمبودها مانند دستگاه‌های اکسیژن ساز وجود داشت که ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز فقط برای استان کرمانشاه، شهر صحنه و سنقر کلیایی ارسال شد.

سه بیمارستان در شهرهای قم، مشهد و کرمان در قالب دهمین آئین پویش ره سلامت روز پنج شنبه با حضور رئیس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

بیمارستان امیر المومنین (ع) قم که مجری آن، خیرین هستند، با ۲۳۱ تخت بیمارستانی و با متراژ ۱۹ هزار و ۹۴۹ مترمربع افتتاح شد. این پروژه بیمارستانی برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

بیمارستان هاشمی نژاد مشهد که مجری آن، دانشگاه علوم پزشکی مشهد است نیز با ۴۰۰ تخت و متراژ ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع افتتاح شد.

بیمارستان سینا زرند در استان کرمان نیز با ۱۵۰ تخت و متراژ ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع افتتاح شد که مجری این پروژه بیمارستانی، سازمان مجری وزارت راه و شهرسازی است.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.