پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مجموعه «فرشتگان سپید» شهدای سلامت را از تلویزیون معرفی می کند

مجموعه «فرشتگان سپید» شهدای سلامت را از تلویزیون معرفی می کند
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: مجموعه تلویزیونی فرشتگان شهید با موضوع معرفی ابعاد زندگی و حیات معنوی شهدای مدافع سلامت به زودی از شبکه های مختلف سیما و شبکه های استانی پخش می شود.

کیانوش جهانپور  اظهار داشت:با پیدایش همه گیری جهانی کرونا، جوامع بشری در معرض یک کارزار و آزمون بزرگ قرار گرفتند تا همه گروه ها و اقشار، کیفیت حضور خود را محکی از جنس دیگر بزنند. در چنین شرایطی نظام سلامت در ایران ما نیز به مبارزه با این بحران پرداخت که به لطف  و مدد الهی، عملکرد کم نظیر و درخشانی تاکنون داشته است.

وی افزود: شجاعت و شهامت نیروهای بهداشتی و درمانی مدافعان سلامت ایران بر مبنای دکترین مقاومت، ستودنی است و متاسفانه تعدادی از مدافعان سلامت مردم ایران، در اثنای این مبارزه به درجه رفیع شهادت رسیدند و لازم است که به شخصیت علمی و ابعاد معنوی زندگی این شهدای والامقام و الگوسازی برای جامعه و آیندگان پرداخته شود.

 جهانپور خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا، مقام معظم رهبری در کمترین زمان و اولین فرصت ممکن با پیشنهاد وزیر بهداشت در خصوص شهدای مدافع سلامت، موافقت کردند و اینک طرح معرفی این شهدای عزیز در برنامه های مستقل ۷ تا ۱۰ دقیقه ای در دستور کار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت قرار گرفته که در هر برنامه با متنی فاخر به ابعاد شخصیتی، علمی و سوابق این شهدا اشاره شده و در بخش‌هایی البته مراعات مردم در عمل به توصیه های پزشکی نیز تاکید می شود.

وی گفت: منظور از مدافعان سلامت کشور نه تنها پزشکان و پرستاران خدوم و زحمتکش بلکه تمام نیروهای جان بر کف حوزه بهداشت، درمان در همه رده ها و سطوح است و در میان شهدای مدافع سلامت نیز از پزشک فوق تخصص و متخصص تا نیروهای ارزشمند خدماتی مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند که خالصانه و ایثارگرانه در روزهای سخت و شرایطی صعب به ارائه خدمات پرداخته اند و مجموعه فرشتگان شهید توفیق پردازش و روایت بخشی از جمال و جلال این شهدا و خدمات ایشان را خواهد داشت.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: ساختار تصویری این مجموعه، موشن گرافیک بر اساس متنی فاخر و ادبی است که به نویسندگی و کارگردانی دکتر علیرضا محمّدی و با صدای محمّد رضا علیمردانی و سایر همکاران گروه هنری و  تصویرساز، در مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در دست تولید است.

جهانپور یادوآور شد: بر اساس آمارها تا کنون تعداد شهدای عزیز مدافع سلامت در کشور حدود افزون بر ۱۶۴ شهید است. بر این اساس، مجموعه فرشتگان شهید در حدود ۱۶۴ قسمت طراحی و اجرا می شود. همچنین با هماهنگی های انجام شده توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با معاونت سیمای جمهوری اسلامی و معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما، پخش این مجموعه به زودی از شبکه های سیما و نیز شبکه های استانی آغاز می شود.

به گفته وی، تجلیل از مقام والای شهدای مدافع سلامت، تقدیر از نیروهای فعال و افتخار آفرین نظام سلامت در میدان مبارزه با کرونا، معرفی الگو به مردم به ویژه به نیروهای بهداشتی و درمانی، بیان ابعاد زندگی شهدای مدافع سلامت و بیان ناگفته ها و نادیده های جامعه از زندگی و حیات معنوی آنها، ایجاد انگیزه به سایر نیروهای بهداشتی و درمانی و بیان توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه در خلال معرفی این شهدا از اهداف ساخت مجموعه تلویزیونی فرشتگان شهید بوده است.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.