جمعه، 10 فروردین 1403

دبیرشورای عالی نظام پزشکی هشدار داد:

با سناریوهای تکراری و طنز گونه نمی توان پاندمی کووید 19 را مدیریت نمود

با سناریوهای تکراری و طنز گونه نمی توان پاندمی کووید 19 را مدیریت نمود
مصلحی با انتقاد از تصمیمات دیرهنگام و ناکارآمد مسئولان در خصوص مدیریت پاندمی کووید 19 گفت: برخی مسئولان دچار شعارزدگی شده اند، در حالی که با سناریوهای تکراری و طنز آمیز مثل فرجه دادن برای تردد بین شهری نمی توان پاندمی را مدیریت نمود.

دکتر محسن مصلحی دبیر شورای عالی نظام پزشکی، در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان ضمن هشدار به مسئولان در خصوص تبعات فاجعه آمیز تصمیمات غیرکارشناسی و ضعیف؛ اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور؛ باید از توصیه و تاکید گذر کرده و به مسئولان و مردم اعلام خطر نمائیم.

 

وی افزود: چنانچه متولیان امر نسبت به اتخاذ تصمیمات قاطع و کارشناسی شده ،اقدام نکرده و صرفا به توجیه و سیاسی کاری بپردازند؛ خسارات انسانی، مادی و معنوی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

 

وی با انتقاد از سیاست ها و تصمیمات مسئولان در خصوص ترددهای بین شهری که استان های شمالی کشور را در بر نمی گیرد؛ ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ تصمیمات باید قاطعانه و بدون در نظرگرفتن ملاحظات مختلف باشد و سلامتی مردم را در اولویت قرار دهد، بنابراین دادن فرجه برای تردد بین شهری سبب گسترش بیشتر ویروس و در نهایت عواقب جبران ناپذیر خواهد بود.

 

دبیر شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه علیرغم گذشت 9ماه از شیوع کرونا در کشور، باز هم جز پیشگیری هیچ راهی برای درمان و کنترل بیماری نداریم؛ تصریح کرد: هنوز واکسن و درمانی برای ویروس کرونا یافت نشده و تنها ابزار کنترل این بیماری که در مقایسه با عوارض آن هزینه بسیار کمتری دارد؛ پیشگیری است، اما مسئولان نظارت قاطعی بر این امر نداشته و ترددها و تجمعات رها شده است.

 

مصلحی با بیان این که مسئولان باید در درجه اول به وظایف دولتی و حاکمیتی خود عمل نموده و سپس از مردم انتظار داشته باشند؛ اذعان کرد: متاسفانه شاهد نوعی شعار زدگی آمیخته با طنز در تصمیمات مسئولان هستیم و این که صرفا مردم را مقصر اصلی عنوان کنیم و توپ را به زمین آنها پرتاب نمائیم؛ کاری از پیش نخواهد رفت.

 

به گفته وی، حضور افراد متخصص و خبره از حوزه های مختلف در ستاد ملی مقابله با کرونا جهت بررسی های لازم در خصوص نوع تصمیمات و بررسی کارهایی که تاکنون صورت گرفته، امری ضروری است.

 

دبیر شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: به عنوان خادمان مردم در حوزه سلامت از مسئولان می خواهیم تا با اتخاذ سیاست های صحیح و قاطع از گسترش بیشتر کرونا جلوگیری نمایند، چراکه با القای ساده انگاری به مردم، شاهد تلفات بیشتری خواهیم بود.

 

مصحلی ضمن تاکید بر لزوم نظارت های شدید، خواستار ارائه آمار ترددهای مربوط به تعطیلات یکماه اخیر از سوی ارگانهای ذیربط شد و بیان کرد: دادن فرجه برای ترددهای بین شهری نه تنها گره گشا نبوده، بلکه سبب هجوم مردم برای رفت و آمدها قبل از ساعات مقرر می شود، در حالی که اگر قرار است محدودیتی اعمال و بر آن نظارت شود ؛ اعلام عمومی و فرجه دادن، عملی بیهوده است.

 

وی یادآور شد: در ابتدا به مسئولان و سپس به مردم هشدار می دهیم که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشده و تجمعات و ترددهای غیرضروری همچنان ادامه یابد؛ درآینده بسیار نزدیک کادر درمانی به طور کامل فرسوده و ناتوان شده و نمی توانند بار این فاجعه را به دوش کشند.

 

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.