جمعه، 10 فروردین 1403

برگزاری وبینار اخلاق پزشکی ویژه کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی استان ها

برگزاری وبینار اخلاق پزشکی ویژه کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی استان ها

با حضور تعدادی از روسا و اعضای کمیسیون های استانی، دادستان‌ها ، دادیاران انتظامی و همچنین برخی از روسای هیات‌های بدوی و تجدید نظر استان‌ها؛ وبینار توجیهی و پاسخ به سوالات و ابهاماتِ اعضای کمیسیون‌های کارشناسی اخلاق پزشکی استان‌ها بصورت مجازی در سازمان نظام پزشکی کشور به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ در این وبینار آموزشی که توسط معاونت انتظامی سازمان و با مشارکت دبیرخانه اخلاق پزشکی برگزار شد، موضوعات مهم و مورد توجه در تشکیل و برگزاری جلسات کمیسیون های کارشناسی اخلاق پزشکی استان ها  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدا دکتر فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور ضمن تقدیر از ایثارگری های جامعه پزشکی در دوره پاندمی کووید 19، یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت.

وی با تاکید بر اهمیت پایبندی جامعه پزشکی بر اخلاق حرفه ای، رسیدگی به موضوعات مهم و کلان حوزه اخلاق پزشکی را از جمله وظایف مهم کمیسیون های کارشناسی اخلاق پزشکی استان ها بر شمرد.

در ادامه دکتر شمسی، رئیس کمیسیون کارشناسی مرکزی اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی، در خصوص روند تدوین و تصویب راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی و اهمیت این سند توضیحاتی را ارائه نمود.

وی تشکیل کمیسیون های کارشناسی اخلاق پزشکی در تمامی استان ها را بر اساس مفاد راهنمای مذکور عنوان نمود که موارد خلاف شئون حرفه ای موضوع ماده 6 آیین نامه انتظامی سازمان نظام پزشکی را بر اساس این راهنما  تشخیص داده و نظر کارشناسی خود را به هیات های انتظامی اعلام می کنند.

دکتر بیرودیان، مدیر دبیرخانه اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی  نیز به ارائه  گزارشی در خصوص ترکیب و نحوه تشکیل کمیسیون های کارشناسی اخلاق پزشکی استان ها پرداخت.

به گفته وی بر اساس راهنمای عمومی اخلاق حرفه ایِ سازمان: هیات های بدوی، تجدید نظر و عالی انتظامی در کلیه پرونده هایی که شکایات مطروحه در آن ها، مصداق انجام امورخلاف شئون پزشکی (موضوع ماده 6 آیین نامه انتظامی) تلقی می شوند و یا در رای صادره توسط هیات های انتظامی در نهایت به این ماده استناد خواهد شد، لازم است نظریه کارشناسی کمیسیون اخلاق پزشکی استانی یا مرکزی (حسب مورد) را اخذ نموده و در هنگام صدور رای در هیات های انتظامی، به این نظریه کارشناسی توجه شود.

گفتنی است دکتر خلیلی، قائم مقام معاونت انتظامی نظام پزشکی نیز در مورد نحوه گردش کار و ارجاع پرونده های انتظامی به کمیسیون های کارشناسی اخلاق پزشکی استان ها، نکاتی را اعلام نمود و در نهایت به برخی از سوالات مطرح شده توسط شرکت کنندگان در وبینار پاسخ داده شد.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.