شنبه، 1 اردیبهشت 1403

درپی درخواست رئیس مجمع سازمان برای لغو مصوبه جنجالی ستاد مبارزه با مواد مخدر

دستور ریاست جمهوری برای توجه به نظر سازمان نظام پزشکی

دستور ریاست جمهوری برای توجه به نظر سازمان نظام پزشکی

ریاست جمهوری در نامه ای به وزیر کشور خواستار توجه به نظر سازمان نظام پزشکی در خصوص لغو یا توقف مصوبه جنجالی ستاد مبارزه با مواد مخدر شد

در تاریخ ۳۰ مهرماه جاری دکتر عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام‌پزشکی در نامه‌ای به ریاست جمهوری خواستار ورود ایشان به موضوع این مصوبه جنجالی شده بود. در این نامه درخواست پزشکان شاغل در حوزه ترک اعتیاد به استحضار مقام محترم ریاست جمهوری رسانده شده بود. در نامه دکتر عباس آقازاده آمده است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً با توجه به پیگیری ۹ هزار پزشک شاغل در حوزه اعتیاد در خصوص بند هشتم مصوب 136 ستاد مبارزه با مواد مخدر مصوب ۹۸/۰۵/۰۵ که در آن تاکید شده است داروهای درمان اعتیاد به داروخانه منتقل شود حسب بررسی‌های انجام‌شده مرکز ملی اعتیاد کشور و دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی و انجمن روان‌پزشکان و نظام‌پزشکی کشور این دستورات غیرکارشناسی و غیرعلمی است که علاوه بر بیکاری خیل عظیمی از درمانگران باعث خروج معتادان از چرخه درمان و شکست درمان اعتیاد می‌شود و حقوقدانهایی که درمورد این مصوبه نظر دادند آنرا خلاف بند یک قسمت تعاریف ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر ذکر کردند.

فلذا از آن مقام عالی خواهشمند است به منظور بررسی بیشتر و جلوگیری از ضررهای ذکر شده به جامعه دستور فرموده اجرای این بند مصوبه متوقف شود و کمیته ای شامل دانشمندان حوزه اعتیاد و وزارت بهداشت و نظام پزشکی و ستاد مبارزه با مواد مخدر مجدداً این بند از مصوبه را کارشناسی کنند و جهت تصمیم گیری نهایی به رویت جناب‌عالی برسانند.

در پاسخ به این نامه، محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه‌ای به وزیر محترم کشور این‌گونه نوشت:

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

سلام‌علیکم

نامه شماره ۲۲ ۸۲۰/ ۳۰/۱۰۰ مورخ ۰۷/۳۰/ ۹۹ سازمان نظام‌پزشکی با موضوع درخواست «لغو بند ۸ مصوبه ۱۳۶ ستاد مبارزه مواد مخدر مصوب ۹۸/۰۵/۰۵ و بررسی مجدد آن» که تصویر آن به پیوست ارسال می‌شود به استحضار ریاست محترم جمهور رسید پی‌نوشت فرمودند:

«بررسی و به نظرات سازمان توجه شود.»

برچسب ها : مجمع عمومی
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.