شنبه، 1 اردیبهشت 1403

ایران پایگاه منطقه ای WHO در حوزه علوم تغذیه و صنایع غذایی شد

ایران پایگاه منطقه ای WHO در حوزه علوم تغذیه و صنایع غذایی شد
رئیس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور از تثبیت جایگاه ایران برای ۴ سال دیگر در استقرار پایگاه غذا و تغذیه WHO خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور ؛دکتر جلال الدین میرزای رزاز، رییس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به این که اهمیت غذا و تغذیه در دنیا بیش از هر زمان دیگری احساس شده است؛ اظهار کرد: در برخی از کشورهای توسعه یافته بحث تاسیس وزارت غذا و تغذیه مطرح است که در ایران نیز در جلسه شهریور ماه هیئت دولت وزارت های بهداشت درمان و جهاد کشاورزی مامور شدند، مقدمات استقلال غذا را فراهم نمایند.

وی افزود: در این مقطع ایران در رقابت های نزدیک با کشورهایی مانند عربستان، امارات متحد عربی که تلاش فراوانی برای استقرار پایگاه غذا و تغذیه WHO در کشورهایشان داشتند، با پیگیری فراوان از طریق انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برای 4 سال آینده این پایگاه را با افتخار در کشور تثبیت نموده تا خدمات خود را به حوزه کشورهای Emro ارائه نماید.

وی گفت: همکاری های نزدیک تیم وزارت بهداشت خصوصا معاونت بین الملل وزارت متبوع با انستیتو تغذیه و تیم روابط بین الملل نقش مهمی را در برقراری این ارتباط مهم ایفا نمود.

میرزای رزاز ضمن عرض تبریک به ملت  ایران و جامعه دانشگاهی برای کسب این موفقیت،خاطرنشان کرد:  امید است اینگونه همکاری های بین المللی در حوزه مهم غذا و تغذیه بتواند باعث ارتقاء سلامت مردم کشور عزیزمان و نیز ملل مسلمان منطقه به رهبری ایران شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.