پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ممنوعیت برگزاری عروسی و عزا بدون مجوز در کهگیلویه و بویراحمد

ممنوعیت برگزاری عروسی و عزا بدون مجوز در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت برگزاری هر تجمعی از جمله مراسم عروسی و عزا بدون مجوز تا اطلاع ثانوی در این استان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ حسین کلانتری روز دوشنبه پنجم آبان ماه در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان، با بیان اینکه افزود: گرفتن خدمات از دستگاه‌های دولتی نیز باید بر محور الکترونیک باشد و دستگاه‌های ظرفیت ساز در بخش خدمات غیر حضوری حمایت و تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گشت ارشاد سلامت در استان از یک ماه قبل فعال شده است، اظهار کرد: در این زمینه اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در بخش اصناف با واحدهای متخلف برخورد قانونی خواهد شد، خاطرنشان کرد: نگاه ما برخورد نیست، اما هماهنگی و تعامل دستگاه‌ها در تحقق نظارت، شناسایی و برخورد با واحدهای متخلف پس از تذکر ضروری است. باید در بخش حمل و نقل نیز رعایت پروتکل‌ها به شکل سفت و سخت اجرایی شود و با تخلفات نیز برخورد خواهد شد.

کلانتری با اشاره به ردیابی و کنترل بیماران کرونایی قرنطینه‌ای استان تصریح کرد: باید ردیابی و کنترل بیماران مثبت کرونایی در سطح استان سریعا تعیین تکلیف و اجرایی شود.

وی از افزایش تست‌ها در استان تقدیر کرد و ادامه داد: شناسایی زود بیمار مدیریت بهتر و کاهش مرگ و میر را رقم می‌زند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدعنوان کرد: تمام محدودیت‌های کشوری طبق مصوبه ستاد ملی کروناویروس در شهرستان گچساران اعمال شود، اما وضعیت شهرستان بویراحمد نیز مطلوب‌تر از گچساران نیست و دست کمی از شهرستان گچساران ندارد که باید محدودیت ها نیز در این شهرستان اعمال شود.

کلانتری با بیان اینکه کمیته فرهنگی نیز در بخش آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و ظرفیت سازی تشکیل شود، اظهارکرد: استفاده از ظرفیت بیلبوردها و پتانسیل‌های فرهنگی ضروری است.

وی کمیته امنیتی ستاد کرونای استان در خصوص برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا مبتلایان، مرگ و میرهای کرونایی و بستری ها را کاهش دهیم و در صورتی که کسی در سطح استان بدون هماهنگی و داشتن مجوز مراسمی برگزار کند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌ها در سطح استان بخصوص شهرستان‌های بویراحمد و گچساران نسبت به برخورد با کسانی دعوت به مراسم و تجمع می کنند اقدام کنند و پارچه نوشته ها، بنرها و اطلاعیه ها را جمع آوری نمایند.

کلانتری افزود: خرید و فروش در سطح استان به سمت اینترنتی و غیرحضوری سوق داده شود و ادارات و سازمان‌ها نیز بصورت الکترونیکی خدمات ارائه کنند. ناوگان عمومی درون شهری و برون شهری ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و نظارت ها بیشتر و جدی تر شود بنابراین در صورتی که کسی دستورالعمل‌ها را رعایت نکند طبق قانون با آنها برخورد و جریمه شوند.

وی در خصوص دور کاری کارمندان ادارات و سازمان‌ها تصریح کرد: دورکاری کارمندان ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های استان طبق قانون اجرا شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس استان تا ۱۰ آبان ماه غیرحضور شود و تنها مدیران و معاونان مدارس حضور پیدا کنند.

کلانتری عنوان کرد: نظارت ها و کنترل بازار مراکز خرید بیشتر و تیم‌های نظارتی نیز افزایش داده شود و با متخلفان کرونایی که پروتکل‌های بهداتشی را رعایت نمی کنند میدانی و در صحنه برخورد و اعمال قانون شود.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت بسیج ادارات در سطح ادارات شهرستان‌های استان جهت تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با متخلفان کرونایی تعارفی نداریم دنبال تعطیل کردن هیچ واحد صنفی و شغلی نیستیم اما هدف کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.