ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

وبینار "شبه علم و طب سنتی " برگزار می شود

وبینار "شبه علم و طب سنتی " برگزار می شود
وبینار "شبه علم و طب سنتی" پنج شنبه مورخ ١٣٩٩/٨/١٥، ساعت ١١ صبح، به مدت یک‌ساعت برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سخنرانی های این وبینار به ترتیب اجرا عبارتند از :

🔘 علم روشمند، شبه‌علم بی‌روش (دکتر رضا #منصوری: استاد دانشگاه صنعتی شریف و معاون اسبق پژوهشی وزارت علوم)

🔘 تبارشناسی تصورات پزشکی (دکتر بابک #زمانی: دبیر انجمن علمی بيمارى‌هاى مغز و اعصاب ايران و رئیس سابق انجمن سکته مغزی ایران)

🔘 ارتباط طب سنتی با رشته پزشکی (دکتر رضا #ملک‌زاده: معاون تحقيقات و فناورى وزارت بهداشت و رئیس پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد)

🔘 طب مبتنی بر شواهد در پزشکی امروز (دکتر امیر #شعبانی: استاد روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر انجمن علمی روان‌پزشکان ایران)

👤 لینک ورود به وبینار

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

حبیب همت شنبه, 03 آبان,1399 10:39
اینجانب دکتر حبیب همت متخصص طب سنتی ایرانی هستم. در روش درمانی از هر روشی که به بیمار کمک نماید استفاده می کنم. به عنوان مثال در مورخه دوم آبان 99 کودک دو ساله ای با دل درد نزد من آوردند ظهر به پزشک مراجعه کرده و شربت دی سیکلومین و انداسترون گرفته بود. بهبودی نداشت و از 6 ساعت قبل به فواصل هر یک ربع دچار دل درد بی قراری و گریه می شده است. من به مادرش گفتم کمی نمک در دهان کودک بگذارد و تا 3 بار هر 10 دقیقه تکرار کند و در صورتی که پس از یک ساعت بهبود نیافت جهت بررسی بیشتر و گرافی شکم به اورژانس مراجعه نماید. نمک در کتاب مخزن الادویه کیفیت گرم و خشک دارد و به هاضمه و دفع ریاح معده کمک می کند. پس از حدود یک ساعت درد کودک از بین رفته و به خواب می رود. از این دست تجارب و متن کتاب به این شکل شاید مقاله نباشد و نمی توان به آن ها بی اعتنا بود. تجارب و نظرات حکما می تواند به نوعی کلینیکال ترایال باشد که در طول قرن ها شکل گرفته است. البته تجربه رانیتیدین ما را حتی در مورد کلینیکال ترایال ها هم محتاط تر می کند. با تشکر.