پنجشنبه، 30 فروردین 1403

دیدار معاون اجتماعی سازمان نظام پزشکی با خانواده شهید مدافع سلامت مصطفی خرمشاهی

دیدار معاون اجتماعی سازمان نظام پزشکی با خانواده شهید مدافع سلامت مصطفی خرمشاهی
همسر مرحوم دکتر خرمشاهی: وقتی دکتر در آی سیو بستری شده بود پزشک بیهوشی گفته بود که ایشان رفتنی است. به مادرم گفتم نمی‌دانم چه چیزی در این دنیا نگهش داشته است. یکی از اهالی مسجد صبح عاشورا خواب دیده بود که آقامحمدامین فرزند دکتر در ضریح آقا اباعبدالله (ع) را باز می‌کند و دکتر را می‌بیند که در کنار قبر حضرت (س) نشسته است. دوست دیگری هم تعریف می‌کرد که یک هفته قبل از فوت دکتر، ایشان را خواب دیده که فوت کرده است اما همه منتظریم تا او را روز عاشورا کفن کنیم. در نهایت دکتر ظهر روز عاشورا درگذشت.

دکتر مسعود حبیبی، معاون اجتماعی و پارلمان سازمان نظام پزشکی با حضور در منزل شهید مدافع سلامت مصطفی خرمشاهی با خانواده آن مرحوم دیدار و گفت و گو کرد. 
مرحوم مصطفی خرمشاهی جراح عمومی و یکی از جراحان بیمارستان خاتم الانبیا بود که در اثر ابتلا به بیماری کرونا  نهم شهریور ماه 1399 مصادف با روز عاشورا دار فانی را وداع گفت.
معاون اجتماعی و پارلمان سازمان نظام پزشکی مرحوم خرمشاهی را افتخار جامعه پزشکی و ملت ایران خواند و برای از دست دادن این پزشک فداکار به خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کرد. 
حبیبی با ابراز امیدواری از اینکه جامعه پزشکی و کشور قدردان زحمات آن مرحوم باشد گفت: مرحوم خرمشاهی در شرایط خطیر اپیدومی ویروس کرونا به درمان بیماران ادامه دادند و سازمان نظام پزشکی تلاش خود را می‌کند که خدمات آن پزشک فداکار را به جامعه منتقل کند. 
همسر مرحوم دکتر خرمشاهی نیز با بیان خاطراتی از آن شهید مدافع سلامت گفت: همسرم با وجود آنکه می‌دانست ممکن است خانواده‌اش به کرونا مبتلا شوند اما از این کار سرباز نزد. او جراح بود اما داوطلبانه به بخش کرونا رفته بود و می‌گفت که اگر من نایستم، دیگری نایستد، پس چه کسی مردم را معالجه می‌کند. 
همسر این شهید مدافع سلامت که خود نیز به ویروس کرونا مبتلا شده بود، از توصیه امام جماعت یک مسجد به مرحوم همسرش روایت کرد و ادامه داد: امام جماعت مسجدمان تعریف می‌کرد که به دکتر توصیه کرده بود کارش را کم کند. به هرحال سن ایشان بالا بود. دیابت هم داشتند، اما ایشان در پاسخ این آیه ۵۱ سوره توبه را قرائت میکردند که «هیچ حادثه‌ای برای ما رخ نمیدهد مگر آنکه خداوند برای ما نوشته و مقرر داشته است، او مولا و سرپرست ماست و مومنان باید تنها بر خدا توکل کنند».
همسر مرحوم دکتر خرمشاهی گفت: وقتی دکتر در آی سیو بستری شده بود پزشک بیهوشی گفته بود که ایشان رفتنی است. به مادرم گفتم نمی‌دانم چه چیزی در این دنیا نگهش داشته است. یکی از اهالی مسجد صبح عاشورا خواب دیده بود که آقامحمدامین فرزند دکتر در ضریح آقا اباعبدالله (ع) را باز می‌کند و دکتر را می‌بیند که در کنار قبر حضرت (س) نشسته است. دوست دیگری هم تعریف می‌کرد که یک هفته قبل از فوت دکتر، ایشان را خواب دیده که فوت کرده است اما همه منتظریم تا او را روز عاشورا کفن کنیم. در نهایت دکتر ظهر روز عاشورا درگذشت.
گفتنی است در این دیدار دکتر افتخاری و سرکار خانم داودی از مدیران و کارشناسان معاونت اجتماعی و دکتر کیاسالار دبیر رویداد کرونا روایت حضور داشتند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.