جمعه، 10 فروردین 1403

خستگی کادر درمان بیشتر شده است /رعایت پروتکل های بهداشتی تنها عامل کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها

خستگی کادر درمان بیشتر شده است /رعایت پروتکل های بهداشتی تنها عامل کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از آمار بالای مرگ و میر متخصصین بیهوشی خبر داد و گفت: تا زمانی که پروتکل های بهداشتی بطور جدی در سطح جامعه رعایت نشده و بار مراجعات به بیمارستان ها کاهش نداشته باشد؛ شاهد ابتلا و مرگ و میر بالای همکاران خواهیم بود.

دکتر حمید رضا فیض مدیرگروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و معاون آموزشی مجتمع بیمارستانی حضرت رسول(ص) در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که مرگ و میر در بیماران کووید 19 دلایل مختلفی دارد ؛ اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل عدم رعایت پروتکل های حفاظت شخصی در سطح جامعه و کادر درمان است که اگر این پروتکل ها رعایت شود می توان میزان مرگ و میر را بطور واضحی کاهش داد.


وی افزود: زمانی که تعداد بیماران بد حال در بخش مراقبت های ویژه افزایش می یابد، میزان آلودگی پرسنل هم افزایش خواهد داشت ،که این امر بعنوان مهمترین عامل در کنار سایر علل به افزایش آمار ابتلا در کادر درمان منجر خواهد شد.


وی تصریح کرد : حدود هشت ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد و کادر درمان بطور مستقیم و مستمر در خط اول مبارزه با این بیماری هستند و این فشار کاری بالا، خستگی و فرسودگی  زیادی در کادر درمان ایجاد کرده است .


مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که از زمان شیوع کرونا در کشور؛ راهکارهای مختلفی از سوی مسئولان ارائه شده که در مقطع زمانی خود کمک کننده بوده است ؛ خاطرنشان کرد : واقعیت این است که هرچقدر هم نیروی تازه نفس به کادر درمان تزریق شود تا زمانی که ورودی بیمارستان ها کاهش نداشته و مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدی نباشند؛ باز هم نیروهای درمانی در معرض خطر بوده و شاهد مرگ و میر بالای این عزیزان هستیم.


فیض رعایت پروتکل های بهداشتی را تنها راهکار فعلی در کنترل و مهار بیماری کووید 19 عنوان کرد و گفت: رعایت شیوه نامه ها در سطح جامعه و جدی گرفتن فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن مهمترین عامل در کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر افراد خواهد بود.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.