پنجشنبه، 30 فروردین 1403

علل افزایش آمار مرگ و میر در جامعه بیهوشی مورد بررسی قرار گرفت

علل افزایش آمار مرگ و میر در جامعه بیهوشی مورد بررسی قرار گرفت
نشست جامع تخصصی بررسی دلایل مرگ و میر و بیماری در بین اعضای جامعه تخصصی بیهوشی و مراقبتهای ویژه کشور در سازمان نظام پزشکی تشکیل و بر ضرورت اتخاذ سیاستهای الزام آور برای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید جدی شد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در جلسه ای که با حضور دکتر سلیمی رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبتهای ویژه ایران؛ دکتر همتی رئیس سازمان هلال احمر؛ دکتر سید سجاد رضوی دبیر شورای عالی بیمه سلامت ؛ دکتر نجفی دبیر انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران ،دکتر فتحی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز، دکتر صادقی هیات علمی دانشگاه، دکتر سوادکوهی رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران ، دکتر جعفرزاده عضو هیات مدیره انجمن، دکتر فیض رییس گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، جمعی از اساتید و پیشکسوتان و مدیران گروه های بیهوشی و فعالان صنفی و اعضای انجمن ،  در خصوص بررسی علل افزایش آمار مرگ ومیر ایرانی ها در اثر ابتلا به کووید 19 در سالن مرحوم دکتر گل علیزاده سازمان نظام پزشکی برگزار شد ؛ هر یک از حضار به بیان مشکلات موجود در مراکز درمانی و خطراتی که کادر درمان بویژه متخصصان بیهوشی را تهدید میکند؛ پرداختند.

. پس از بحث و بررسی و تبادل نظر میان حاضران مقرر شد کمیته ای ویژه جهت این امر تشکیل شده واهم موضوعات مورد بحث در این جلسه شامل موارد ذیل بود:
۱- عدم استفاده از پروتکل واحد درمانی و عدم وجود وحدت رویه در بخش های آی سی یو جهت پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹
۲- عدم توزیع مناسب  امکانات در مراکز درمانی حتی بخش خصوصی
۳- خستگی و فرسایش کادر درمان
۴- بالا بودن فشار کاری
۵- نبود الزامات اجرایی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم
۶- کاهش حساسیت ها نسبت به بیماری کووید ۱۹
۷- نبود فضای فیزیکی مناسب برای جدا سازی بیماران کووید ۱۹ از سایر بیماران
۸- آلوده بودن محیط غذاخوری و استراحت کادر درمان
۹-استرسهای ناشی از آموزش کوتاه مدت سایر رشته های گروه پزشکی برای ورود به بخش آی سی یو که در تضاد با روند علمی است
گفتنی است هر یک از حاضرین جلسه موارد فوق را عاملی بر افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در بین کادر درمان دانسته و بر ضرورت ارائه راهکار و توجه مسئولان نظام سلامت و دولتمردان برای رفع نواقص فوق الذکر ؛ تاکید کردند.
در پایان جلسه ضمن ارج نهادن بر تلاش های جامعه پزشکی و پرستاری و دیگر گروه های درمانی ، توصیه جدی به رسیدگی به وضعیت همکاران متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه شد که بار اصلی مدیریت بیماران بدحال را در بخش های مراقبت ویژه و دیگر بخش ها با مراقبتهای تنفسی و همودینامیک و...برعهده دارند.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

مجید طوسی مجرد چهارشنبه, 23 مهر,1399 12:48
سلام عدم تناسب پرداخت حقوق ودریافتی متخصصین بیهوشی درicu های کشور باتوجه به اینکه در خط مقدم بیماران کرونایی قرار دارند وپرستاران بخش icu وضرورت بازنگری سریع واورژانسی برای این گروه های زحمتکش