جمعه، 31 فروردین 1403

زالی :

رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین درخواست ما از مردم است

رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین درخواست ما از مردم است
فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با اشاره به شهادت 200 تن از جامعه پزشکی در عرصه مبارزه با کووید 19 گفت: مهمترین درخواست امروز ما از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا کادر درمان بتواند فرصتی برای استراحت داشته باشند

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر علیرضا زالی در مراسم بزرگداشت روز جهانی بیهوشی و رونمایی از تمبریادبود شهدای سلامت انجمن متخصصین بیهوشی ایران که امروز در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد ؛ با اشاره به این که طی سالیان گذشته شاهد پیشرفت‌های قابل توجه همکاران بیهوشی بوده‌ایم؛ اظهار کرد: امروز جامعه پر افتخار بیهوشی ایران در بالاترین رتبه‌های وجاهت آمیز علمی خود قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان نظام پزشکی از روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور افزود: بخش اصلی مقابله با کرونا جامعه پزشکی هستند که با رشادت‌های خود تن بر آتش کرونا زده‌اند و تاکنون حدود200 شهید از جامعه پزشکی داشته‌ایم که تعداد قابل توجهی از آنها همکاران بیهوشی بوده اند .

وی با بیان این که متخصصان بیهوشی در آی سی یو با بیماران بد حال کرونایی در ارتباط هستند؛ ادامه داد:  بیهوشی یکی از پر ریسک ترین مشاغل گروه پزشکی است و کادر درمان در حال جنگ نابرابر با ویروس منحوس کرونا هستند. لذا مهمترین درخواست امروز ما از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا کادر درمان بتواند فرصتی برای استراحت داشته باشند.

زالی خاطرنشان کرد: اذهان مردم پذیرفته است که پیوندی میان خاکی پوشان دفاع مقدس و سفید پوشان عرصه سلامت وجود دارد و همان نگاه مهرورزانه سالیان قبل خود را نثار جامعه پزشکی می‌کند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان این که تشویق کادر درمان باید در پیوست‌های واقعی پدیدار شود ؛ گفت: باید مطالبات و کارانه‌های معوق این عزیزان به موقع و به صورت عملیاتی پرداخت شود و گرچه جامعه پزشکی به خاطر پاداش فعالیت نمی‌کند اما لازم است ما نیز در رسته‌های بالاتر وظایف خود را در قبال این عزیزان انجام داده و خواسته‌های مالی و معیشتی آنها را فراهم کنیم .

 

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.