پنجشنبه، 30 فروردین 1403

آمار بالای مرگ و میر متخصصان بیهوشی نیازمند ریشه یابی است/ 13 متخصص بیهوشی آسمانی شدند

آمار بالای مرگ و میر متخصصان بیهوشی نیازمند ریشه یابی است/ 13 متخصص بیهوشی آسمانی شدند

رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبتهای ویژه ایران با اشاره به آمار بالای مرگ و میر متخصصان بیهوشی در مقابله با کووید 19 اظهار کرد: میزان مرگ و میر در ایران بالاتر از سایر کشورهاست و این مهم باید ریشه یابی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر علیرضا سلیمی رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبتهای ویژه ایران درمراسم بزرگداشت روز جهانی بیهوشی و رونمایی از تمبریادبود شهدای سلامت انجمن متخصصین بیهوشی ایران که امروز در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای بیهوشی بیان کرد: تخصص بیهوشی یک تخصص کلیدی و مادر است و تمام بیمارستان ها نیازمند متخصص بیهوشی هستند .همکاران بیهوشی بیشترین درگیری را با کووید 19 داشته و آمار ابتلا و مرگ و میر در آنها بالاست.

وی با اظهار تاسف از این که تاکنون 13 تن از متخصصان بیهوشی شهید شده اند؛ افزود: سالها طول می کشد تا جایگزین این متخصصان را تربیت کنیم و امیدواریم با لطف و حمایت مسئولان بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی با تاکید بر این که علت مرگ و میر بالای همکاران جامعه پزشکی بویژه متخصصان بیهوشی باید ریشه یابی شود؛ تصریح کرد: با توجه به این که آمار مرگ و میر در اثر کووید 19 بالاتر از سایر کشورهاست ؛ با ریشه یابی علل آن می توان راهکارهایی را ارائه داد . همچنین نبود پروتکل واحد درمانی و وحدت رویه؛ خستگی و فرسایش همکاران بیهوشی؛ استرس های جمعی ؛ عدم حفاظت فیزیکی از همکاران و گردش کاری بیمارستان ها و ... از جمله نواقصی هستند که باید برای مرتفع نمودن آن ها چاره اندیشی شود.

سلیمی به تشکیل جلسه ای با پیشکسوتان رشته بیهوشی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این کمیته بتواند چرایی افزایش مرگ و میر همکاران را ریشه یابی کرده و با بررسی نواقص موجود راهکارهایی را برای کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر ارائه دهد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.