شنبه، 1 اردیبهشت 1403

تاثیرگذاری مثبت کمپین ضدکرونای اتحادیه اروپا و سازمان ملل در عراق

تاثیرگذاری مثبت کمپین ضدکرونای اتحادیه اروپا و سازمان ملل در عراق
کمپین مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد برای اطلاع رسانی به مردم عراق درخصوص بیماری کووید 19 اطلاعات آموزشی را به شکل سرگرمی و محتوای سبک و نوآورانه ارائه داد تا برای نسل های جوان جذاب و مرتبط باشد. یک کنسرت آنلاین و بازی انلاین با سوالات چند گزینه ای درباره ویروس بسیار جذاب بود

منبع:www.undp.org

ترجمه: دکتر امیر صدری

زینا صباح ساکن بغداد می‌گوید:« من به کووید 19 آلوده بودم و علائم آن از جمله تب بالا را به مدت 10 روز تحمل کردم. سعی کردم ذهنم را از بیماری دور نگه دارم. در حالی که به کارهایم در خانه ادامه می دادم و ورزش هم می کردم ، برای تقویت ایمنی خود داروهای تجویز شده و ویتامین مصرف کردم. اینگونه ویروس را شکست دادم.»

زینا یکی از حدود به 392 هزار نفر عراقی است که به کووید 19 آلوده شده‌اند. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی تا آخر اکتبر باعث مرگ بیش از 9604 در سراسر عراق شده است. زینا داستان بیماری خود را برای کمک به افزایش آگاهی عمومی از این بیماری، علائم معمول آن، و اهمیت سلامت روان و سلامت جسم برای بهبودی به اشتراک گذاشته است. اینها اهداف کلیدی کمپین "Let’s Beat Corona" است.

برنامه توسعه ملل متحد این برنامه را از ماه ژوئن تا سپتامبر و در مجموعه برنامه های حمایت از بهبود و ثبات در عراق از طریق توسعه محلی با حمایت مالی اتحادیه اروپا و مجموعه هدوی، و صندوق مدد انجام داد. این کمپین بصورت آنلاین و آفلاین اجرا شد و تخمین زده شد که 31.7 میلیون نفر از طریق آن آموزش دیده‌اند.

همکاری با مقامات محلی و بسیج ده ها داوطلب، از جمله سازمان Volunteer with Us و بنیاد Rwanga ، به این کمپین کمک کرد تا به جوامع محلی دسترسی داشته باشند. در نزدیک به 5390 محله، بیمارستان و درمانگاه و نهادهای عمومی اطلاع رسانی انجام شد. داوطلبان به طور شبانه روزی برای انتشار نزدیک به 70000 مورد وسایل اموزشی و اطلاع رسانی در شهرهای اربیل، دهوک، سلیمانیه، حلبچه، نینوا، انبار، صلاح الدین، ​​بصره و میسان فعالیت کردند.

پوسترهای آموزشی، اینفوگرافیک های نشان دهنده علائم بیماری، پوسترهای نحوه شستن دست، نکات بهداشتی و محافظتی ، در مکان های عمومی قرار داده شده است. برچسب های مخصوصی ماشین و کف خیابان ها و اماکن برای تاکید بر حفظ فاصله فیزیکی هم توزیع شد.

صباح سعید ، قصابی در دهوک، می گوید حالا از مشتریان خود درخواست می کنند از ضدعفونی کننده دست استفاده کنند و حتما ماسک بزنند:« پوسترهای این کمپین به من یادآوری می کند که دستهایم را بعد از انجام کارها بشوییم.»

 

بیلبوردهای آموزش نکات بهداشت در ایست و بازرسی ها و چندین اردوگاه آوارگان و پناهندگان سوری در کردستان نصب شده است. بسیاری از مقامات، افسران پلیس و کارمندان  و شاغلان در سوپرمارکت ها، نانوایی ها و داروخانه ها، برای نشان دادن قدردانی و نیز گسترش کمپین از لباس های با آرم کمپین و نشان های تبلیغاتی آن استفاده می کنند.

شینا، از سلیمانیه،می‌گوید:«با كمپین آگاهی بخشی سازمان ملل، مردم بیشتری متعهد می شوند كه دستورالعمل های بهداشتی را در بازار و خیابان ها مراعات کنند.»

با استفاده از هفت پلتفرم دیجیتال، این کمپین آنلاین در سراسر کشور به 2.7 میلیون نفر اطلاع رسانی کرد و تقریباً سیصد و چهل هزار نفر از 533 پست مولتی مدیای این کمپین استفاده کردند. تخمین زده می شود که استفاده کنندگان 73 درصد مرد و 26 درصد زن بودند که متناسب با ترکیب جنسیتی کاربران معمول شبکه های اجتماعی در عراق است.

مارتین هوث رئیس هیئت اتحادیه اروپا در عراق در این مورد گفت:« کووید 19 تهدیدی برای همه ما است. کمپین "Let’s Beat Corona" یکی از راه های ابراز همبستگی اتحادیه اروپا با مردم عراق و اقلیم کردستان بود و نشان داد که با هم و در کنار هم می توانیم برای افزایش آگاهی عمومی، غلبه بر این بیماری همه گیر و بهبود سریعتر بیماران کمک کنیم. حمایت اتحادیه اروپا از مناطق نیازمند عراق ادامه خواهد یافت. ما از تاثیرگذاری تدریجی این کمپین اطلاع رسانی و و تلاش های مشترک مقامات، جوامع محلی و سایر افراد دخیل قدردانی می کنیم.»

این کمپین اطلاعات آموزشی را به شکل سرگرمی و محتوای سبک و نوآورانه ارائه داد تا برای نسل های جوان جذاب و مرتبط باشد. یک کنسرت آنلاین و بازی  انلاین با سوالات چند گزینه ای درباره ویروس بسیار جذاب بود. در کنسرت «موسیقی همراه ماست» 16 هنرمند مشهور عراقی و کرد حاضر بودند و بیش از 160 هزار نفر آنلاین در آن شرکت کردند.

علی النصراوی، جوانی که از بیماری بهبود یافته است ، ویدئویی برای کمپین ارسال کرد که پیام اصلی آن این بود: «فاصله گذاری اجتماعی را تمرین کنید و برای جلوگیری از آلوده شدن یا آلوده شدن دیگران ماسک بزنید.»

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.