شنبه، 1 اردیبهشت 1403

استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان‌ها برای بستری بیماران کرونا

استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان‌ها برای بستری بیماران کرونا
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش بستری بیماران کووید۱۹ در سراسر کشور خبر داد و بر ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا، قاسم جان بابایی در جلسه ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش موارد بستری در بیمارستان های سراسر کشور اظهار داشت: این روزها شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در بستر خانواده ها هستیم.

 

وی کاهش انجام عمل های غیرضروری را در روزهای آتی یکی از اقدامات موثر برای افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی برای پذیرش مبتلایان به کرونا عنوان کرد و گفت: همچنین بهره گیری از کلینیک های تنفسی بیمارستان ها با توجه به امکانات و ظرفیت هر بیمارستان راهی مناسب برای کاهش بار مراجعه به اورژانس ها است.


معاون درمان وزیر بهداشت، بر اهمیت کیفیت ارائه اکسیژن رسانی مطلوب به بیماران کرونایی خواستار تشکیل گروهی تخصصی از پرستاران تحت نظر دفتر پرستاری بیمارستان ها برای افزایش کیفیت ارائه خدمات در این زمینه شد.


جان بابایی با اشاره به اهمیت مدیریت توزیع بیماران کرونایی در بیمارستان ها، ضرورت تشکیل تیم نظارتی برای انجام بازدیدهای سرزده از بیمارستان ها را یادآور شد.


علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نیز در این جلسه، بر لزوم بکارگیری حداکثری ظرفیت بیمارستان ها برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی تاکید کرد.


 وی همچنین با اشاره به ضرورت کاهش ازدحام جمعیت در بیمارستان ها، به ارائه پیشنهادهایی درباره مدیریت ملاقات کنندگان بیماران در بیمارستان ها پرداخت.


 زالی همچنین با اشاره به آثار سوء اضطراب و تشویش افراطی نسبت به بیماری کرونا، خواستار حفظ امید در جامعه شد.
جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه این جلسه تکمیل هرچه سریعتر بیمارستان های جدید را اقدامی موثر برای افزایش تخت های بیمارستانی عنوان کرد و خواستار بهره گیری بیشتر از ظرفیت های صدا و سیما برای افزایش آگاهی شهروندان شد.


در بخش دیگری از این جلسه که با حضور روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی و جمعی از مسئولان و روسای بیمارستان های تهران برگزار شد، حاضران به طرح چالش ها و پیشنهادهای خود برای مقابله با کرونا نظیر مسائل مربوط به دارو، بیمه، توزیع وسایل حفاظت فردی، تامین اکسیژن، درمان گروه های خاصی همچون مادران باردار و همچنین مسائل مربوط به نیروهای انسانی پرداختند.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.