پنجشنبه، 30 فروردین 1403

از هر ۱۰ کرونایی ۸ نفر دچار علائم عصبی می‌شوند

از هر ۱۰ کرونایی ۸ نفر دچار علائم عصبی می‌شوند
پزشکان براساس یافته‌های جدید خود اظهار داشتند که از هر ۱۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ حدود هشت نفر به علائم عصبی دچار می‌شوند.

از هر ۱۰ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان هشت نفر دچار علائم عصبی میشوند و این علائم شامل درد عضلانی، سردرد، سرگیجه، انسفالوپاتی (اختلال عملکرد یا بیماری مغز) و "مه مغزی" هستند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: انسفالوپاتی که با تغییر عملکرد ذهن از احساس گیجی خفیف تا رفتن به کما را شامل می شود، شدیدترین علائم عصبی بیماری کووید-۱۹ است.

در این مطالعه جدید محققان اطلاعات بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. محققان علائم عصبی را در ۴۲ درصد بیماران به هنگام بروز علائم کووید-۱۹، ۶۳ درصد از بیماران بستری شده در بیمارستان و نیز در ۸۲ درصد از بیماران کرونایی در طول مدت زمان بیماری مشاهده کردند.

بسیاری از بیماران درد عضلانی (۴۵ درصد) و سردرد (۳۸ درصد) را داشته اند. همچنین دو علامت سرگیجه و انسفالوپاتی در حدود یک سوم از بیماران مشاهده شده است. همچنین در این مطالعه مشخص شد ۱۶ درصد دچار اختلال چشایی و ۱۱ درصد مبتلا به اختلال بویایی بوده اند.

به گزارش هلث دی نیوز، پس از ترخیص از بیمارستان فقط ۳۲ درصد از بیماران کرونایی با علائم انسفالوپاتی قادر به رسیدگی به امور خود بودند که این رقم در افرادی که دچار این نشانه نبوده اند ۸۹ درصد بوده است. همچنین میزان مرگ و میر در بیماران گروه نخست حدود ۲۲ درصد و در گروه دوم سه درصد بوده است.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.