جمعه، 10 فروردین 1403

کرونا جان ۲۱۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

کرونا جان ۲۱۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۱۱ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۳ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۴۸۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۸۹ هزار و ۹۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۱۲۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لبه گفته وی استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از خیز شدید موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در فروردین و خیز دوم در تیر امسال از اوایل شهریور ۹۹ نیز دوباره شاهد سیر صعودی موارد این بیماری در استان آذربایجان شرقی هستیم که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اکنون شهرهای آذرشهر، تبریز، اهر، بناب، جلفا، سراب، عجب شیر، مراغه، ملکان، هشت رود و هریس در وضعیت قرمز و بقیه شهرهای استان آذربایجان شرقی در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

لاری گفت: میزان ابتلا و مرگ و میر کووید۱۹ در استان آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است و هم اکنون ۱۱۱۰ نفر در بیمارستانها و مراکز درمانی این استان بستری و ۲۳۵ نفر به علت شرایط بالینی نامطلوب در بخش مراقبت های ویژه هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان آذربایجان شرقی ۶۲.۵ درصد است که کمترین میزان آن در رستورانها، نانوایی ها و خواربار فروشی هاست، میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی ۵۳ درصد، در وسایل نقلیه عمومی ۵۰ درصد، در ادارات و بانکها ۸۴ درصد و در بین شاغلان صنوف و صنایع ۶۷.۵درصد است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.