پنجشنبه، 30 فروردین 1403

پویایی اقتصاد اهرم فشار به پزشکان

پویایی اقتصاد اهرم فشار به پزشکان

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که جامعه پزشکی در کلیه بحران ها همواره کنار مردم بوده است؛ گفت: شایسته نیست ؛ برای تامین بودجه به تن رنجور و زخمی پزشکان بتازند.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان با اظهار تاسف از این که جایگاه و قداست پزشکان در طول زمان متزلزل شده است؛ اظهار کرد: این در حالی است که پزشکان در بحران ها و سالهای جنگ همواره در کنار مردم بوده و از هیچ تلاش و کوششی برای خدمت رسانی به آنها دریغ نکرده اند.


وی با اشاره به رشادت های پزشکان در پاندمی کووید 19 افزود: علیرغم جانفشانی های جامعه پزشکی در دوران شیوع کرونا ؛ مسئولان توجهی به وضعیت روحی و جسمی این قشر نداشته و با ایجاد فضای تنش آلود به خستگی سربازان و سرمایه های دفاع از سلامت کشور آسیب می رسانند.


عباسیان با گلایه از بی توجهی سازمان امور مالیاتی به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن رسیدگی به تراکنش های مالی قبل از سال 97 پزشکان گفت: سازمان امور مالیاتی از رای دیوان عدالت اداری تمکین نمی کند و مسئولان ذیربط نیز هیچ احترامی برای جامعه پزشکی قائل نیستند که در بحران کرونا از اقتصاد خود و خانواده گذشته و صرفا به فکر تامین سلامت مردم هستند.


عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به جایگاه والای پزشکی تصریح کرد: پزشکی یعنی آئینه عشق خدمت به مردم که با رسالت درمانگری و التیام آلام در تمدن امروزی به عنوان دستان شفا بخش تمجید شده است و در ردیف معلمان و چه بسا بالاتر از آنان قرار دارد .


وی اضافه کرد: جامعه پزشکی خواستار نگاه منصفانه است اما فضا به گونه ای شده که مردم پزشکان را عامل مشکلات اقتصادی خود می دانند و اعتماد بین جامعه پزشکی و مردم خدشه دار شده است.


عباسیان خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی تامین کننده سلامت جسم و روح آحاد مردم است و از مسئولان ذیربط انتظار داریم قداست پزشکی را با اقتصاد آلوده نکنند .


وی بیان کرد: اگر کمبودی در بودجه ها وجود دارد برای تامین آن نباید جایگاه پزشکان زیر سوال رفته و جامعه نسبت به این قشر خدوم بدبین شود.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.