ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

اعمال غیر ضروری دندانپزشکی را به تعویق بیاندازید/ ضرورت انجام تریاژ بیمار در مراکز دندانپزشکی

اعمال غیر ضروری دندانپزشکی را به تعویق بیاندازید/ ضرورت انجام تریاژ بیمار در مراکز دندانپزشکی
در شرایط بحرانی کرونا به منظور کاهش آسیب ها و حفظ سلامت افراد؛ صرفا ارائه خدمات اورژانسی دندانپزشکی توصیه می شود.

دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص مراجعه بیماران به مراکز دندانپزشکی اظهار کرد: کسی که دندانش کار اورژانسی دارد مثلا دچار عفونت دندان شده حتما باید به دندانپزشک مراجعه کند و انجام کارهای غیرضروری دندانپزشکی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی افزود:  بسیاری از مردم به سمت خدمات لوکس مانند لمینیت و سایر مسائل زیبایی رفته اند اما در شرایط کرونایی که میزان ابتلا در کلانشهرهایی مثل تهران رو به افزایش است؛ انجام و دریافت این خدمات به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی با اشاره به این که برخی همکاران دندانپزشک با رعایت پروتکل های بهداشتی و احتیاطات لازم تمامی خدمات را به بیماران خود ارائه می دهند؛ ادامه داد: دندانپزشکان قبل از ویزیت بیمار حتما تریاژ انجام دهند تا بدانند بیماری که مراجعه کرده طی دو هفته اخیر بیماری حاد تب دار داشته است ؛ طی این دو هفته با بیمار کرونایی در تماس بوده است یا نه ؛ آیا مسافرت رفته است یا نه و این که در منزل بیمار کرونایی تحت قرنطینه وجود دارد یا نه که در صورت مثبت بودن پاسخ باید از پذیرش بیمار خودداری کنند و پس از گذشت دو هفته و انجام اقدامات لازم می تواند به دندانپزشکی برای دریافت خدمات مراجعه کند.

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا استفاده از ماسک؛ شیلد و دستکش را برای دندانپزشکان الزامی عنوان کرد و گفت: دندانپزشکان حتی با وجود انجام تریاژ باید از ملزومات حفاظتی در حین ارائه خدمات به بیماران استفاده کنند تا میزان آسیب به همکاران دندانپزشک به حداقل برسد.

مردانی با تاکید مجدد بر ضرورت به تعویق انداختن خدمات غیرضروری دندانپزشکی خاطرنشان کرد: هم بیماران و هم همکاران دندانپزشک باید تمامی پروتکل های بهداشتی را به منظور حفظ سلامت خود و کاهش مخاطرات احتمالی انجام دهند .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.