جمعه، 10 فروردین 1403

کرونا جان ۱۷۲ نفر دیگر را گرفت

کرونا جان ۱۷۲ نفر دیگر را گرفت
تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسید، ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی ؛سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۲۰۴* بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۷۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۷۲ هزار و ۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۹۰۵ هزار و ۳۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی افزود: امروز ۲۶ سپتامبر و ۵ مهر روز جهانی بهداشت محیط است. همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت از زمان شروع ایپدمی کووید۱۹ دوشادوش سایر نیروهای بهداشتی و درمانی برای کنترل این اپیدمی تلاش های زیادی را انجام داده اند، نیروهایی که بدون چشمداشت نقش موثری در مدیریت این همه گیری داشتند و اقدامات آنها کمک بزرگی برای کاهش بار بیمارستانها بوده است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تدوین و ابلاغ ۱۱۶ پروتکل بهداشتی برای کنترل اپیدمی کووید۱۹، از جمله پروتکل های فاصله گذاری، استفاده از ماسک و محلول های ضدعفونی، پروتکل گندزدایی محیط و تهویه محیط های بسته، ایجاد کمیته بهداشت محیط در ستاد ملی مدیریت کرونا، پروتکل های بهسازی محیط و نظارت های محیطی در شهر و روستا، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، نظارت بر برگزاری آزمون های سراسری با همکاری آموزش و پرورش و سازمان سنجش، گندزدایی از اماکن عمومی و خانه های مبتلایان به کرونا و آموزش متصدیان مشاغل مختلف از جمله کارهای شاغلان بهداشت محیط در ماههای گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تقدیر از تلاش های خستگی ناپذیر همکاران و بازرسان بهداشت محیط از همه مردم می خواهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی از تلاش های این عزیزان قدرشناسی کنند و در این روزهای سخت و نفس گیر اپیدمی کووید۱۹ نظام سلامت را یاری کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.