جمعه، 31 فروردین 1403

مراسم اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی فناوری های تجهیزات پزشکی

ارتباط مستمر حوزه های پزشکی و دانشگاهی سبب رفع نیازها و پیشرفت امور می شود

ارتباط مستمر حوزه های پزشکی و دانشگاهی سبب رفع نیازها و پیشرفت امور می شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که انفصال وزارتخانه های بهداشت و علوم ؛ سبب ناشناخته ماندن نیازهای حوزه پزشکی و صنعت شد؛ بیان کرد: ارتباط مستمر حوزه های دانشگاهی و پزشکی سبب پیشرفت امور و رفع نیازها خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی فناوری های تجهیزات پزشکی؛ دندانپزشکی و آزمایشگاهی که امروز در سالن همایشهای این سازمان برگزار شد با اشاره به این که برگزاری این رویدادها سبب انتقال نیازهای حوزه صنعت و پزشکی خواهد شد؛ اظهار کرد: انفصال وزارتخانه های بهداشت و علوم در یک برهه زمانی سبب ناشناخته ماندن نیازهای حوزه پزشکی شد در حالی که خیلی از صنعتگران خواستار شناخت نیازهای حوزه پزشکی بوده و با کسب اطلاعات توانستند تولیدات خوبی در این حوزه داشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری رویدادهای فناورانه در حوزه های پزشکی ؛ دندانپزشکی و آزمایشگاهی افزود: این نوع ارتباطات سبب شناخته شدن نیازهای حوزه سلامت و پزشکی و مرتفع نمودن آنها در سطح جامعه شده و برگزاری دومین رویداد در این حوزه نشان می دهد که زیربنا ساخته شده و در آینده شاهد پیشرفتهای خوبی در چرخش عملی کشور خواهیم بود.

** گرم کردن تنور فعالیت های دانش بنیان و جلوگیری از خروج نخبگان

دکتر شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو نیز در سخنرانی در این رویداد با اشاره به این که همکاری و مساعدت در جهت توسعه کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان باید زودتر شکل می گرفت؛ اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی ها با حداقل هزینه ها در کوتاهترین زمان و فرآیند و ارائه آن به گیرندگان خدمت سبب افزایش امید و تغییر سبک زندگی شده و باید با مساعدت های لازم این مهم را برای گیرندگان خدمت در جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: در زمینه تولید تجهیزات پزشکی؛ دارویی و هر آن چه که کالای سلامت محور قلمداد می شود به توان داخلی متکی هستیم زیرا دنیای امروز به نیازهای واقعی توجه نکرده و به محض آن که شرکت های خارجی با نیازهای ما آشنا شوند ؛ تحت فشار دولت های خود قرار گرفته و از ارائه خدمات به بازار بزرگ ایران منع خواهند شد.

وی با تاکید بر این که مهمترین ابزار ما نخبگانی هستند که برای رفع نیازهای کشور گام برمی دارند؛ ادامه داد: برای تامین دارو و تجهیزات با چالش های متعددی مواجه هستیم و هر چه ترامپ و ترامپیست ها فشار وارد کنند با تکیه بر توانمندی جوانان نخبه به حیات خود ادامه می دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام آمادگی در جهت رفع نیازهای نخبگان و دریافت پیشنهادات آنان جهت راهگشایی در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی گفت: باید با همکاری و تلاش یکدیگر تنور فعالیت های دانش بنیان را گرم کنیم و ازخروج نخبگان از کشور جلوگیری نماییم.

شانه ساز تصریح  کرد: بالاترین ارزش افزوده در حوزه صادرات کشور مربوط به کالاهای سلامت محور بویژه تولیدات شرکت های دانش بنیان است و در بحران فعلی که اداره امور کشور متکی به ارز صادرات غیرنفتی است باید توجه بیشتری به صادرات و شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

** نیازمند دانشگاههایی از نسل سوم و چهارم برای تولید سرمایه هستیم

دکتر علیرضا سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به این که از دو سال گذشته توجه به استارتاپ و کارآفرینی درحوزه سلامت و قشر جوان جزء اولویت های معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی قرار گرفت ؛ خاطرنشان کرد : سازمان نظام پزشکی هم در سیاستگذاری و هم در حوزه اجرا به استارتاپ های حوزه سلامت کمک می کند و در بخش سیاستگذاری میتواند دورنمایی از نیازهای جامعه را برای شرکت های جوان و سیاستگذاران ترسیم کند و در حین مسیر نیز مشورت؛ کمک و حمایت ها را ارائه دهد و بحث نظارت را در شرکت های دانش بنیان داشته با شد.

وی افزود: هدف نهایی از برگزاری این رویداد گسترش زیست‌بوم کارآفرینی و نوآفرینی و کمک به نشان دادن دستاورد های تیم ها به جامعه پزشکی و همچنین فراهم کردن فرصت معرفی تیم ها به سرمایه گذاران حوزه تجهیزات پزشکی بود  .

وی گفت: شیوع کووید 19 زمان را متوقف نکرده است و امروز نیازمند دانشگاههای از نسل سوم و چهارم برای تولید ثروت و سرمایه در کشور هستیم.

**نیازمند منسجم تر کردن سرویس دهی در حوزه های دیجیتال هستیم

دکتر کاظمی مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه در آینده شاهد جنگ اطلاعاتی خواهیم بود؛ بیان کرد: ارزش افزوده و ثروت در حوزه های کسب و کار و دیتا بوده و حوزه پزشکی هم دارای دیتاهای فراوانی است که می توان نیازهای آن را شناسایی نمود.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده پذیرش هر نوع ایده در حوزه کسب و کارهای سودده هستیم و باید از امکانات موجود برای منسجم تر کردن سرویس دهی در حوزه های دیجیتال و مجازی استفاده کنیم.

 لازم به ذکر است در این رویداد ملی 45 تیم ایده، طرح و یا محصول اولیه خود را در محورهای تجهیزات پایش؛ کنترل، کاهش یا تسکین درد بیمارها، تجهیزات مراقبت خانگی، تجهیزات خود مراقبتی، تجهیزات، لوازم و مواد یکبار مصرف، تجهیزات مراقبت و کنترل بارداری و فرزندپروری، گجت­های پوشیدنی در وب سایت این رویداد ثبت نمودند و به کمک شتابدهنده تخصصی سکو، بر اساس نیاز خود از خدمات مشاوره، منتورینگ و کوچینگ متخصصان و صاحبنظران این حوزه بهره مند شدند و در نهایت 7 تیم ماسک فیلتر دار سورین، گن هوشمند پایش سلامت مادر و جنین ایلیثیا، گجت هوشمند سلامت آکو، دستگاه رگ یاب vein show، دستگاه احیا قلبی ریوی پیشرفته، دستگاه بادی آنالایزر و دستگاه جابجا کننده و تغییر دهنده وضعیت بیمار بر روی تخت به عنوان تیم های برگزیده انتخاب و از آنها قدردانی شد.

 انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.