جمعه، 31 فروردین 1403

جلسه معاونت فنی و نظارت سازمان با مراکز خصوصی ارائه دهنده خدمات درمان در منزل

نظارت، حمایت و تسهیلگری سازمان نظام پزشکی برای ارائه خدمات توسط مراکز قانونی

نظارت، حمایت و تسهیلگری سازمان نظام پزشکی برای ارائه خدمات توسط مراکز  قانونی
دکتر جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در سخنانی با اشاره به حمایت سازمان نظام پزشکی از مراکز قانونی ارائه این خدمات به این موضوع اشاره کردند که سازمان نظام پزشکی جدا از نقش نظارتی و اعطای مجوزها در این حوزه نقش رهبری و راهبردی و همچنین عملکرد حمایتی را درنظر دارد و تسهیل فرآیندها و عملکردها را در برنامه خود دارد

 

در راستای عمل به برنامه‌های درنظر گرفته شده توسط هئیت مقررات زدایی در جهت تسهیل فرایندهای صدور مجوزها، جلسه دوم با حضور ذینفعان بخش خصوصی در حوزه خدمات درمان در منزل، با حضور معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی و مدیرکل نظارت این سازمان با نمایندگان پنج مجموعه درمان در منزل در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه دکتر جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در سخنانی با اشاره به حمایت سازمان نظام پزشکی از مراکز قانونی ارائه این خدمات به این موضوع اشاره کردند که سازمان نظام پزشکی جدا از نقش نظارتی و اعطای مجوزها در این حوزه نقش رهبری و راهبردی و همچنین عملکرد حمایتی را درنظر دارد و تسهیل فرآیندها و عملکردها را در برنامه خود دارد. همچنین دکتر جهانگیری با اشاره به متن ارائه شده توسط هئیت مقررات زدایی اعلام کرد که این اعلامیه رسما تائیدی بر نیاز به اخذ مجوزهای لازم از سازمان نظام پزشکی است و تفسیری که گفته شده بود نیازی به اخر مجوز نیست کاملا غلط و بی اساس است.

در ادامه جلسه نمایندگان مجموعه‌های ویزیت 24، آسان درمان، خوب شو،و مراکز درمان در منزل جهادهای دانشگاهی علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

یکی از مسائل تصویب شده در این جلسه برگزاری جلسه‌ای با حضور ریاست آزمایشگاه جامع درخصوص بررسی امکان انجام تست‌های تشخیصی بیماری کرونا در منزل توسط مراکز دارای مجوز بود.

از دیگر درخواست‌های مجموعه‌ها برخورد با مراکز بدون مجوز و با عملکردهای غیرقانونی و نیز برخورد با مراکزی در حوزه‌های دیگر که خدمات سلامت را هم اخیرا ارائه می‌دهند بود که دکتر جهانگیری اعلام کردند با کلیه این موارد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.