جمعه، 10 فروردین 1403

فوت 117 بیمار کرونایی طی 24 ساعت گذشته/13 استان در وضعیت قرمزهستند

فوت 117 بیمار کرونایی طی 24 ساعت گذشته/13 استان در وضعیت قرمزهستند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۷ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی دکتر سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۱۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۸ هزار و ۸۱۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۳۳۵ هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۴۰۶ هزار و ۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۱۳ استان کشور در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.