پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رابطه دولت با صاحبان صنعت دارو قطع است

رابطه دولت با صاحبان صنعت دارو قطع است
نایب رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، نسبت به تبعات و آسیب‌های عدم هماهنگی بین صنعت دارو و تصمیم گیران حوزه دارو، هشدار داد.

عباس کبریایی زاده، در گفتگو با مهر، اظهار داشت: عدم تخصیص ارز مورد نیاز تولید دارو، با مشکلات زیادی برای صنعت و نظام سلامت کشور همراه است.

وی با عنوان این مطلب که دولت فقط برای مواد اولیه تولید دارو ارز ۴۲۰۰ تومانی به صنعت داروسازی کشور می‌دهد، افزود: مواد جانبی تولید دارو با ارز آزاد تامین می‌شود و این ظلم به صنعت و مردم است که چند ۱۰ برابر ارز دولتی برای واردات دارو، از کشور خارج می‌شود.

کبریایی زاده ادامه داد: طبیعتاً وقتی بیمه‌ها نمی‌توانند داروهای وارداتی را پوشش دهند، قیمت آنها گران‌تر می‌شود.

وی با گلایه از عدم هماهنگی بین صنعت و تصمیم گیران حوزه دارو، گفت: بیش از یک سال و اندی است که شورای مشورتی دارو تشکیل نمی‌شود و رابطه دولت با صاحبان فرایند تولید دارو، قطع است.

نایب رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با اشاره به این موضوع که شورای مشورتی دارو دارای مجوز از دولت است، افزود: این مجوز از دولت اصلاحات صادر شده بود.

کبریایی زاده با تاکید بر اینکه ما تجربه مدیریت بحران دارو در دوران جنگ را داریم، تصریح کرد: دولت باید شیوه مدیریت زنجیره تامین دارو را اصلاح کند.

وی افزود: فکر می‌کنیم دولت باید مسئولانه‌تر در مورد دارو عمل کند.

رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با عنوان این مطلب که ارز دولتی برای دارو موجب ایجاد رانت و ناکارآمدی خواهد شد، گفت: چنین سیاستی در حوزه دارو منجر به ایجاد اقتصاد ناسالم خواهد شد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.