جمعه، 31 فروردین 1403

باید سبک زندگی را تغییر دهیم /به واکسن کرونا دل خوش نکنید

باید سبک زندگی را تغییر دهیم /به واکسن کرونا دل خوش نکنید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که مسافرت هایی که انجام شد می تواند به شیوع بیشتر کرونا دامن بزند، گفت: عادی پنداری کرونا هم خطری بزرگ است و نباید به واکسن دل خوش کنیم؛ بلکه باید سبک زندگی را تغییر دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی دکترمحمدرضا قدیر صبح امروز در ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهارکرد: پروتکل ها در هیئات 80 درصد بود که قابل قبول است؛ اما همان 25 درصد هم برای ما زیاد است.

وی افزود: سه ماه است که در حالت فلت هستیم و بین 350 تا 380 بیمار بستری داریم و علی رغم اینکه در همه جا سیر نزولی است، در قم این سیر صعودی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: اطلاعات نادرست مردم را در تصمیم گیری دچار مشکل می کند، لذا ما سعی می کنیم که تعداد بیماران و بستری ها را به صورت صحیح به مردم ارائه می کنیم.

وی تصریح کرد: باید میزان رعایت پروتکل ها در جامعه به بالای 95 درصد برسد، از بیماران بستری در دنیا 10 درصد فوت می شوند، در قم میزان مرگ و میر بسیار پایین تر از استانداردها است.

قدیر اضافه کرد: مسافرت هایی که انجام شد می تواند به شیوع بیشتر کرونا دامن بزند، عادی پنداری کرونا هم خطری بزرگ است و نباید به واکسن دل خوش کنیم؛ بلکه باید سبک زندگی را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: درباره مدارس بازگشایی حضوری را توصیه نمی کنیم؛ تعداد 4 درصد افراد در بار دوم مبتلا به کرونا شده اند و نمی توان روی ایمنی بدن حساب باز کرد، بلکه باید روی تغییر سبک زندگی سرمایه گذاری کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در بیماران عادی دو هفته و در بیماران شدید سه هفته بعد از بهبودی باید افراد در قرنطینه باشند.
وی تاکید کرد: ما بیش از 300 بازرسی در مطب ها داشته ایم و بیش از 84 درصد موارد پروتکل ها را رعایت کرده اند، در مراکز دولتی ما نوبت دهی حضوری حذف شده و این کار به اشکال تلفنی، اینترنتی و دیگر اشکال انجام می شود که بیش از 95 درصد از نوبت دهی ها غیرحضوری انجام می شود.
قدیر خاطرنشان کرد: اموات خارج از شهر قم با رعایت پروتکل های بهداشتی در همان منطقه تشییع خواهند شد و با تدفین آن ها در خارج از شهر قم موافقت خواهد شد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.