جمعه، 31 فروردین 1403

افزیش ۵۰ درصدی حق الزحمه دستیاران پزشکی و دکترای PHD

افزیش ۵۰ درصدی حق الزحمه دستیاران پزشکی و دکترای PHD
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه دستیاران پزشکی و دکترای PHD با دستور وزیر بهداشت خبر داد و گفت: این افزایش حق الزحمه از مهر ماه امسال اجرا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا؛ سیما سادات لاری درباره حق الزحمه دستیاران پزشکی و دکترای PHD گفت: با توجه به انعکاس مشکلات دستیاران پزشکی و همکاری و همراهی آنها با نظام سلامت در دوران مبارزه با ویروس کرونا، وزیر بهداشت دستور داد که حق الزحمه دستیاران پزشکی و دکترای PHD تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: این افزایش حق الزحمه از مهر ماه ۹۹ اجرایی می‌شود و امیدواریم بخشی از مشکلات دستیاران پزشکی و دکترای PHD برطرف شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: همچنین مشکلاتی که در زمینه محل استراحت دستیاران پزشکی در مراکز آموزشی و درمانی وجود دارد با وزیر بهداشت مطرح شده و قرار است وضعیت همه محل‌های استراحت دستیاران پزشکی در مراکز آموزشی و درمانی سراسر کشور بررسی شده و اقداماتی برای تجهیز و بهسازی انجام شود.

لاری گفت: همراهی و همکاری دستیاران پزشکی و اینترن‌ها در طول دوران مبارزه با ویروس کرونا و ارائه خدمات به بیماران ستودنی بوده و جای تشکر و قدردانی فراوانی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: مشکلات و حتی مسائل مربوط به بیمه درمانی دستیاران پزشکی و خانواده آنها نیز به صورت مستمر در حال پیگیری و بررسی است. خرداد ماه امسال در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت نیز منعقد شده که بر اساس آن تفاهم نامه، دستیاران پزشکی، دکترای PHD و خانواده آنها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، وی پیش از این درباره برقراری پوشش بیمه سلامت برای دانشجویان دستیاری پزشکی و PHD و خانواده آنها نیز گفته بود: برای حمایت از دانشجویان دستیاری پزشکی و PHD که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در حال ارائه خدمت هستند و برای قدردانی از زحمات آنها، با دستور وزیر بهداشت و همکاری و تعامل سازمان بیمه سلامت، در خرداد ماه ۹۹ تفاهم نامه‌ای بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای دانشجویان دستیاری پزشکی و PHD منعقد شد. در این زمینه علاوه بر اطلاع رسانی‌های انجام شده، حدود ۱۷ هزار پیامک نیز به دانشجویان مربوطه برای مراجعه ارسال شده است.

لاری ادامه داد: تاکنون دو هزار و ۵۴۸ نفر از دانشجویان و هزار و ۱۲۰ نفر از افراد تحت تکفل آنها در سایت مربوطه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، هزار و ۷۹۳ دانشجو و ۷۹۹ نفر از افراد تحت تکفل آنها بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت، فاقد هرگونه بیمه‌ای بوده و در نتیجه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر اولین فهرست این افراد به تعداد ۹۲۰ نفر جهت صدور دفترچه بیمه سلامت ارسال شده و با تکمیل پرونده سایر متقاضیان، اسامی آنها هم به سازمان بیمه سلامت ارسال می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: هزینه سالانه این خدمات بیمه‌ای، ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان است که بر اساس تفاهم نامه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت، ۵۰ درصد حق بیمه توسط وزارت بهداشت و ۵۰ درصد باقی مانده در قالب وام توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. همچنین متقاضیان می‌توانند در صورت عدم تمایل به دریافت وام، مبلغ ۵۰ درصد باقی مانده را (۳۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان) به صورت نقدی پرداخت کنند. دانشجویان متقاضی پوشش بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی portal.srd.ir درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.