پنجشنبه، 30 فروردین 1403

تست کرونا در 30 ثانیه

  • 11 شهریور 1399
  • 08:43
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
تست کرونا در 30 ثانیه

فرودگاه هیتروی لندن تست کرونایی را به آزمایش گذاشته که می‌گوید می‌تواند ظرف ۳۰ ثانیه جواب بدهد و هدف از کاربرد آن، آزمایش کلیه مسافران و کم کردن موارد قرنطینه است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان فرودگاه با انتخاب یکی از سه نوع تست کرونا در این آزمایش شرکت کرده‌اند. موثر بودن این بسته‌های آزمایشی هنوز ثابت نشده است.

در عملکرد یکی از این آزمایش‌ها که توسط خود مسافر انجام می‌شود، یک میکروسکوپ اتوماتیک هولوگرافیک وجود دارد که موسسات سازنده آن، دل و اینتل، امیدوارند این تست بتواند ظرف نیم دقیقه تعیین کند آیا فرد مورد آزمایش ناقل یا مبتلا به بیماری است یا نه؟

تولیدکنندگان دو آزمایش دیگر کرونا نیز می‌گویند آزمایش‌های آنان ظرف ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پاسخ می‌دهد.

مسئولان فرودگاه هیترو نتایج این آزمایش را دنبال می‌کنند و داده‌هاشان را با مقامات وزارتخانه‌ها به اشتراک خواهند گذاشت تا شاید آن‌ها را متقاعد کنند که یک «لیست قرمز» را جایگزین مقررات  قرنطینه کند و بار دیگر تعداد مسافران را افزایش دهند.

مقامات هیترو در بیانیه‌ای گفته‌اند: از آن جایی که نتایج این آزمایش‌ها منوط به موثر بودن آن‌ها در محیط غیرکلینیکی و در نتیجه صرفا مشاورتی است، همکارانی که در این پروژه شرکت دارند، آزمایش‌های تایید شده از طرف دولت را هم همزمان انجام می‌دهند تا بتوانند نتیجه این دو را با یکدیگر مقایسه کنند. آزمایش‌های تایید شده از طرف دولت توسط موسسه خدمات کالینسون سازماندهی می‌شود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در حال حاضر، مسافرانی که از کشورهای فرانسه، مالت، موناکو، هلند و سوئیس وارد بریتانیا می‌شوند، باید پس از ورود به مدت ۱۴ روز خود را در قرنطینه قرار دهند. صنعت سفرهای هوایی سخت از وجود این مقررات ناراضی است و معتقد است که این امر بسیاری از مردم را از رفتن به تعطیلات در کشورهای خارجی منصرف می‌کند.

مترجم: ایسنا

انتهای پیام

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.