پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته اند

مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته اند
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برخی مردم هنوز خطر و سرعت انتقال ویروس کرونا آن را جدی نگرفته‌اند از این رو همچنان به تکرار عادت‌های گذشته خود مانند مسافرت ادامه می‌دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ مسعود مردانی با اشاره به اینکه اکنون سرعت انتقال ویروس کرونا، ۹ برابر افزایش یافته و به شدت می تازد؛ اظهار کرد: هر چه به فصل سرما نزدیک تر می شویم جهش های این ویروس با علایم متفاوت تغییر می کند.

وی با ابراز گلایه از اینکه برخی مردم در ایام تعطیل اخیر به توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا و مسوولان بهداشتی مبنی اینکه سفر نروند، توجه نکردند، افزود: معضل کرونا آنقدر جدی و مهم است که همه آحاد مردم باید به توصیه های بهداشتی و  ممانعت از سفر و پرهیز از برخی عادت های گذشته مانند گردش و تفریح، خرید و تجمعات و غیره توجه اساسی کنند، کادر درمانی بسیار زحمت کش و پر تلاش هستند و عدم توجه مردم به این مسایل زحمت زیادی را متحمل آنها می کند.

مردانی ادامه داد: حال آنهایی که در روزهای اخیر سفر رفتند باید بعد از بازگشت اصول بهداشتی را بطور کامل رعایت کرده و اگر در سفر با فرد بیماری برخورد داشتند، دو هفته در خانه بمانند و کمتر از بیرون بروند، شست وشوی مکرر دستها بطور مداوم با مواد ضدعفونی کننده و یا آب و صابون باید جدی گرفته شود و حتما در مواجه با سایر افراد ماسک بزنند.

متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: اگر دچار علایمی مانند سرفه، سردرد، دردشکم، تهوع و غیره شده و پس از چند روز بهبود نیافتند حتما به پزشک مراجعه کرده و خود را قرنطینه کنند.

وی تاکید کرد: همه با هم باید با اتحاد و یکپارچگی و رعایت همه موارد بهداشتی و توجه ویژه به صحبت ها و توصیه های مسوولان بهداشتی بتوانیم کرونا را از پای در آوریم، اکنون وضعیت کشور از لحاظ همه گیری این بیماری مطلوب نیست و لازم است همه افراد آن را جدی بگیرند.

به گفته این استاد دانشگاه، کرونا از طریق دست‌هایی که به سطوح آلوده برخورد داشته به چشم، دهان و بینی منتقل می‌شود و همچنین از طریق عطسه‌ها و سرفه‌های افراد ناقل یا مبتلا نیز انتشار پیدا می‌کند.

مردانی با اشاره به اینکه مردم نباید منتظر تولید واکسن و عرضه آن به این زودی ها باشند، تصریح کرد : مهم توجه و انجام توصیه های بهداشتی است و در فصل سرما همزمانی کرونا با آنفلوآنزا کار را سخت تر می کند زیرا آنفلوانزا یک دفعه و به صورت ناگهانی بروز می‌کند و با تب بالای ۳۹ و ۴۰ درجه همراه با بدن درد در فرد ظاهر شده و کرونا شروع ناگهانی ندارد و تب آن هم حداکثر ۳۸ درجه و به ندرت ۳۹ درجه است.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.