پنجشنبه، 9 فروردین 1403

125 فوتی کرونا طی 24 ساعت گذشته

125 فوتی کرونا طی 24 ساعت گذشته
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۹۰۱ نفر رسیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۹۰۱ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۳ هزار و ۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون سه میلیون و ۸۸ هزار و ۳۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آخرین رنگ بندی استان‌ها از نظر کرونا

وی درباره آخرین وضعیت استان‌ها از نظر شیوع کرونا بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، استان‌های با وضعیت قرمز شامل تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین هستند.

لاری افزود: استان‌های با وضعیت هشدار بیماری نیز شامل خوزستان، آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری و گلستان هستند.

۱۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱۷ شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز بیماری، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و همان گونه که در روزهای گذشته به اطلاع رسید، میزان موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور دارای یک روند نسبتا کاهشی است. مهم‌ترین عامل در کاهش تدریجی موارد ابتلا و بستری، رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم است. تداوم این روند کاهشی در کشور، به رفتار اجتماعی مناسب ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد. قطعا هرگونه سهل انگاری شرایط باعث توقف این روند کاهشی و احتمال خیز مجدد بیماری را تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک امری لازم و ضروری است و رعایت این اصول کمک زیادی به قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور می‌کند.

عزاداری‌ها بر اساس دستورالعمل‌های مصوب برگزار شود

لاری گفت: با عنایت به برپایی آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جای جای ایران اسلامی، از کلیه عاشقان و شاگردان مکتب امام حسین (ع) در کشور می‌خواهیم تا کمک کنند که آیین‌های عزاداری امسال بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب انجام شود. از همه مردم می‌خواهیم به منظور پیشگیری از خطر انتقال بیماری از هرگونه سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی پرهیز کنند. امیدواریم با کمک و همراهی مردم شاهد برپایی محرمی سرشار از معنویت و آمیخته با شعور حسینی در همه کشور عزیزمان باشیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.