جمعه، 10 فروردین 1403

اولین محموله واکسن مننژیت توزیع شد

اولین محموله واکسن مننژیت توزیع شد

مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن مننژیت و رفع مشکل اعزام سربازان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حیدر محمدی مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن مننژیت خبر داد و گفت: اولین واکسن محموله مننژیت به تعداد محدود تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شد.

وی افزود: تا نیمه شهریور به تدریج محموله‌های بعدی تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد شد تا اعزام سربازان به موقع صورت گیرد.

محمدی بیان کرد: پیش بینی‌های لازم برای تامین واکسن تا یک سال آینده انجام شده است تا کمبودی در زمینه واکسن مننژیت نداشته باشیم البته نیاز سال آینده با توجه به لغو سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات و حج تمتع کمتر خواهد بود.

پیش از این امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره علت تزریق نشدن واکسن مننژیت به مشمولان خدمت وظیفه عمومی که قصد اعزام به سربازی دارند، گفت: در برخی از شهر‌ها واکسن مننژیت از سوی وزارت بهداشت توزیع نشده است و به مشمولان خدمت وظیفه تزریق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان توزیع واکسن، تزریق آن نیز در خود پادگان صورت می‌گیرد، افزود: تزریق نشدن این واکسن خطری برای مشمولان خدمت وظیفه ندارد، چراکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت در پادگان‌ها و مراکز آموزشی رعایت می‌شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: به دلیل رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پادگان‌ها، هیچ نگرانی برای واکسن مننژیت نخواهیم داشت.

امیر رحیمی پور در پایان یادآور شد: در اعزام شهریور ماه مشمولان سربازی نیز نبود واکسن مننژیت برای اعزام به خدمت ممنوعیتی ندارد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.