پنجشنبه، 30 فروردین 1403

کرونا جان ۱۳۳ نفر دیگر را در ایران گرفت

کرونا جان ۱۳۳ نفر دیگر را در ایران گرفت
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۳۲ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۶۲ هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.