جمعه، 10 فروردین 1403

سیر نزولی شیوع کرونا در استرالیا

سیر نزولی شیوع کرونا در استرالیا

مقامات استرالیا ضمن خبر دادن از ۱۷ مورد مرگ و میر جدید ناشی از کووید-۱۹ اعلام کردند که روند شیوع این عفونت در ایالتِ ویکتوریا که به شدت درگیر کرونا بوده و مرکز اصلی قربانیان این بیماری محسوب می‌شود، نزولی شده است.

به گزارش رویترز، به غیر از ایالت ویکتوریا که بیش از ۸۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از کرونای استرالیا را به دلیل موج دوم عفونت‌ها دربرمی‌گیرد، این کشور تا حد زیادی از شمار زیاد قربانیان نسبت به بسیاری از کشورها جلوگیری کرده و با حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا تنها ۵۰۲ مرگ و میر ناشی از کرونا را به ثبت رسانده است.

در سطح جهانی تقریبا ۵۹۰۰ نفر در هر ۲۴ ساعت جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری‌ کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید از دست می‌دهند.

دنیل اندروس، فرماندار ایالت ویکتوریا اعلام کرده است این ایالت که تقریباً در نیمه راه شش هفته قرنطینه است، ۲۰۸ مورد ابتلای جدید به کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته تأیید کرده است. وی گفت که این بالاتر از ۱۸۲ مورد جدیدی است که روز گذشته (شنبه) گزارش شده است اما همچنان پایین‌تر از میانگین هفتگی است.

اندروس به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم این موج دوم را شکست دهیم و سپس قادر خواهیم بود تا روند بازگشایی را شروع کنیم. وی افزود: اگرچه ما نمی‌توانیم تاریخ مشخصی را به مردم اعلام کنیم اما هدف‌مان بازگشت به زندگی عادی تا آخر سال است.

اندروس اذعان داشت که ۱۱ مورد از ۱۷ مرگ و میر تأیید شده ناشی از کروناویروس در ۲۴ ساعت تا یکشنبه مربوط به شیوع ویروس در مراکز مراقبت از سالمندان بوده است.

ایالت همسایه ویکتوریا، نیو ساوث ولز، پرجمعیت‌ترین و ایالت شمال شرقی کوئینزلند نیز مجموعا پنج مورد ابتلای جدید را برای امروز (یکشنبه) گزارش دادند. استرالیای غربی نیز یک مورد ابتلای جدید به کرونا را گزارش کرد که اولین مورد تایید شده از روز چهارشنبه است.

بنا بر گزارش رویترز، با نزولی شدن روند شیوع بیماری کووید-۱۹ دولت‌های ایالتی و فدرال استرالیا در حال بحث و گفتگو در مورد کاهش محدودیتهای بازگشت هفتگی ۴۰۰۰ استرالیایی به کشور هستند تا بازگرداندن سریع‌تر افراد در خارج از کشور به استرالیا را تسهیل کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.